GK.nl

##

191 bezoekers online
 Nieuws
Google
volg gaykrant-Twitter, wij volgen jou
  • Onderhoud
Blog: Timo Descamps in Amerika (7)

 In februari van dit jaar kondigde Gay Krant het al aan: Timo Descamps, ster van Kruistocht in spijkerbroek en Spangas, zou deze zomer zijn Amerikaanse filmdebuut maken in Judas Kiss, een drama rond een aantal gay studenten. Vanuit..
  Kies de nieuwe header van GK.nl
 Trouwe bezoekers van deze site weten al enige tijd dat achter de schermen hard wordt gewerkt aan een nieuwe lay-out van deze website. Vanaf nu bieden we je de kans mee te bepalen hoe die er uit ziet!Hieronder zie je vier ingelever..
 
Vaste bezoeker
Nog niet ingelogd
Naam:
Wachtwoord:
Ik ben nieuw
   
Nieuws
Pastoor Mennen gooit weer olie op het vuur


 

Dr. Cor Mennen, docent canoniek recht aan het seminarie van Den Bosch, persoonlijk adviseur van bisschop Hurkmans, censor voor kerkelijke liederen en pastoor in Oss, is niet gelukkig met de pastorale zorg die de Bossche plebaan Geertjan van Rossem wil schenken aan homoseksuele kerkleden.

Op zijn website schrijft Mennen dat ‘het grootste gedeelte van de Nederlands katholieken, zelfs de kerkgaanden, op heel veel punten nauwelijks katholieke standpunten heeft’.

Mennen wacht al jaren op een duidelijke bisschoppelijke brief over het communiceren. “Veel verder dan algemene woorden over waardig zijn en zichzelf onderzoeken komt men niet. De zogenaamde Reuselse ‘hostierel’ heeft meer dan duidelijk gemaakt dat een dergelijke brief voor de normale duidelijkheid binnen de Kerk hard nodig is, maar de recente berichten over het goede gesprek van het kerkbestuur van de St.-Jan en het COC maken tegelijk duidelijk dat het er waarschijnlijk niet van zal komen.”

Mennen doelt daarmee op het gesprek van afgelopen vrijdag van Vera Bergkamp van COC Nederland en Henk Krol van de Stichting Vrienden van de Gay Krant met plebaan Geertjan van Rossem en de bestuursleden Laurence Oostveen en Piet de Jong.

De Osse pastoor ‘vreest met grote vreze’ dat de r.k.-kerk kiest voor een pastorale aanpak die Mennen juist ‘alles behalve pastoraal’ noemt, ‘maar die wel de schijn ophoudt’.

Mennen: “In die zin zal men de preek van mijn diaken (Edwin Veldman, red) dit weekend wel niet pastoraal vinden. Hij heeft in zijn preek naar aanleiding van de verwoesting van Sodom in de eerste lezing over sodomie, de zonde van Sodom, gesproken: homoseksueel handelen dat door God ten diepste wordt afgekeurd. Hij sprak over onze cultuur waarin roze maandagen, dolle dinsdagen en roze woensdagen zich opstapelen, alles met talloze deelnemers. Dit wordt door de overheid gesteund. Er wordt beweerd, ook door de overheid gesubsidieerd, dat God de mens toch met deze aanleg geschapen heeft en dat die dus goed moet zijn. De diaken bracht daar tegen in, dat God de mens als man en vrouw geschapen heeft en dat alle andere neigingen gevolgen zijn van de erfzonde waartegen wij geroepen zijn met Gods genade te vechten. Hij pleitte voor gebed en goede vriendschappen. Tijdens deze preek verlieten verschillende mensen de kerk en nadien waren er nogal wat die zeiden: ‘zo jaag je iedereen uit de kerk!’ En daarmee is opnieuw aangetoond: het katholieke gehalte van de gemiddelde kerkganger, dat is het meest verontrustende.”

Cor Mennen staat bekend om zijn pittige uitspraken. Eerder bestempelde hij de mensen die met hun smeekbede naar de Sint-Janskathedraal in Bosch kwamen als ‘de roze maffia uit Amsterdam’.

Tijdens de traditionele Dolle Dinsdag op de kermis in zijn woonplaats Oss, die dit jaar wordt gehouden op 24 augustus, stond al gepland dat aan hem vijfhonderd roze rozen worden aangeboden.

Cor Strik, organisator van de Dolle Dinsdag, laat door vijfhonderd bezoekers van dit festijn roze rozen brengen naar de Grote Kerk, waar Mennen de zielenherder is. Strik hoopt dat veel mensen ook zelf rozen en roze knuffels willen meebrengen.

Dr. Mennen, die landelijk bekend werd als de censor van de liederen die worden gezongen in de rooms-katholieke kerk, krijgt die dag ook een muzikale aubade. De man die vele favoriete gezangen van Huub Oosterhuis in de ban deed, zal worden getrakteerd op een lied gecomponeerd door Will Ferdy, gezongen door onder meer Tony Neef.

Voor de tocht naar de kerk wordt vanaf 13.00 uur verzameld aan de Eikenboomgaard in Oss, om rond 14.00 uur van start te gaan en via de Heuvel, Heuvelstraat en Kerkstraat het roze versierde centrum van Oss te doorkruisen.


Bookmark and Share      Stuur door via e-mail
<< vorig bericht   volgend bericht >>
copyright © 26-07-2010 Gay Krant - Alle rechten voorbehouden - Spelregels Reacties

Reacties:
Naam: bokkepoot Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 30-07-2010 0:53
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik begrijp niet, dat er nog anders-geaarden naar een kerk gaan, of zich daarbij verbonden voelen; zij zondigen door kinderen te verleiden; en ONS te zeggen dat we fout bezig zijn; nou als ik van mijn vriend hou ben ik o.k.; en als er dan die GOD is; zal hij dat beamen; want HIJ heeft mij bedacht....!Adriaan.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: blackbox Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 16:04
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik lees wel eens die discusies over het roomse geloof en er zijn zoveel dingen die de kerkleiders niet snappen, terwijl het intelctuelen zouden moeten zijn.

Als de mens is "geschapen", en niet verwekt, ja dan denk ik dat God maar een mens heeft geschapen want in die tijd wist men niet veel. En die mens noemde hij dan man, en die niet compleet waren werden vrouw genoemd. Jongens het is simpel, al die geestelijke leiders geloven dat een man over water liep, een vrouw onbevlekt heeft ontvangen maar dat mannen van elkaar kunnen houden niet. Ja doei..
daar ga je toch niet mee in discusie..
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: amsdamman Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 10:49
+2
Goede reactie Slechte reactie
@ quispel:"Comboyneal: ik weet niet waar jij die statistisch wijsheid vandaan haalt, maar volgens mij heb je gewoon een dikke duim en zuig je graag."

De statistieken zijn inderdaad niet zo dramatisch. Al zeggen deze statistieken niets over hoeveel procent zich van de RK heeft gedistantieerd. Dat zijn er wel meer uiteraard na al de schandalen. Aktief uitschrijven is iets anders, voor velen te veel moeite.

1970 was 40,5 % van NL rooms katholiek.
2009 was 24,7 % van NL nog rooms katholiek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_rooms-katholieke_kerkprovincie
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: amsdamman Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 10:09
+2
Goede reactie Slechte reactie
@quispel:"de liefde van de kerk waarover jij spreekt geldt alleen voor hen die leven volgens de regels van diezelfde kerk. Mensen met wisselende homoseksuele contacten voldoen duidelijk niet aan die definitie."

En dat zijn Christenen volgens jou?
Zal ik dan Christus zelf voor je citeren?

Matt 22:36-40
"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat."
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: quispel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 7:17
-5
Goede reactie Slechte reactie
Berenkunst: de liefde van de kerk waarover jij spreekt geldt alleen voor hen die leven volgens de regels van diezelfde kerk. Mensen met wisselende homoseksuele contacten voldoen duidelijk niet aan die definitie.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: quispel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 7:15
-4
Goede reactie Slechte reactie
Comboyneal: ik weet niet waar jij die statistisch wijsheid vandaan haalt, maar volgens mij heb je gewoon een dikke duim en zuig je graag.
Of neem je het ook als bewijs aan wanneer ik zomaar beweer dat 95% van de homo's respect heeft voor gelovigen die hen liever niet in hun kerken zien omdat zij leven in strijd met de Bijbel?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: cowboyneal Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 3:16
+2
Goede reactie Slechte reactie
De meerderheid van Katholieken (ik schat zo'n 92%) heeft zich inmiddels gedistantieerd van de kerk van Rome. Monumentale RK gebouwen doen inmiddels dienst als culturele instellingen. Niet monumentale RK gebouwen, worden simpelweg gesloopt. Ik kan het weten, ik woon in Maastricht, het "Mekka" van RK Nederland.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berenkunst Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 28-07-2010 1:54
+3
Goede reactie Slechte reactie
misschien moet er een homoactiegroep komen die dit soort pastoors eens flink de waarheid vertelt via een mis... dit kan gewoon niet. preken over liefde, en mensen de rug toe keren, het is tegen het woord. Het is tegen elk woord, het is tegen elk geloof, en tegen elke vorm van naasteliefde. . mensen uitsluiten doe je gewoon niet. Dat is not done.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: cowboyneal Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 18:53
+3
Goede reactie Slechte reactie
Zoekend schreef: "Katholieke kerk verwordt van kerk van liefde, naar een kerk die rigide is". De Katholieke kerk heeft nooit iets met Liefde van doen gehad, zolang als ik mij kan herinneren. Waar maakt iedereen zich toch zo druk over? Het zijn de laatste stuiptrekking van een ten dode opgeschreven dier in doodsstrijd.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: simonTW Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 12:19
-9
Goede reactie Slechte reactie
men kan ook gewoon een bom in die bos rozen doen. Weer een probleem opgelost!!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berenkunst Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 10:21
+2
Goede reactie Slechte reactie
Het is dit soort mensen juist te doen om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Mensen kunnen altijd nog naar een splitsing van de rkk gaan, zoals de okk. Daar wordt men wel geaccepteerd.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: zoekend Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 8:42
+11
Goede reactie Slechte reactie
Kerk verwordt langzaam maar zeker van wereldkerk naar (enge) sekte. Katholieke kerk verwordt van kerk van liefde, naar een kerk die rigide is, en waar men de leer (de conservatieve leer) belangrijker is gaan vinden dan de mensen. Tsja, en van een z'ón star, rigide en hierarchische geloofsgemeenschap wil men geen deel meer van uit maken. Men kan anno 2010 zélf denken, men is anno 2010 héél wel in staat, om zélf te bepalen wat goed en slecht is. Men wil anno 2010 geen mensen uitsluiten in naam van hét (een) geloof.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: bikerboz Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 8:31
+6
Goede reactie Slechte reactie
wat een onnozelaar zeg ! Laat die vent toch lullen! Defensief terug strijden is steeds verloren.Die krijgt ooit eens z'n verdiende loon , als blijkt dat zijn God er dan toch niet blijkt te zijn!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: loneranger Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 7:21
+1
Goede reactie Slechte reactie
vervolg:
De kerken worden gesponsord met publieke gelden en zouden daarom voor iedereen toegankelijk moeten worden, ook voor homos en gehandicapten./
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: loneranger Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-07-2010 7:21
+3
Goede reactie Slechte reactie
Het is niet dat ik zielig wil gaan doen of zo maar het is duidelijk bewezen dat er wel meer groepen mensen zijn voor wie de kerk slecht toegankelijk is ,dat geldt dus niet alleen voor homos.

Zo kan ik als rolstoelganger doorgaans niet gemakkelijk een kerk binnen bijv. als ik daar moet zijn voor een begrfafenis of trouwerij. Meestal zijn er bij de ingang stijle stenen trappen die met nat weer ook nog spekglad zijn.
Dan moet ik iemand vragen mij te helpen wat ik soms nogal eens belastend vind.

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: hermans Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 23:33
+10
Goede reactie Slechte reactie
2) Het Joodse volk was klein, uiteen gedreven en met uitsterven bedreigd. Het zaad moest dus zoveel mogelijk voor voortplanting (in stand houding van het volk) gebruikt worden. In die context was het toen logisch om god te laten vertellen dat sodomie niet mocht. Als je dat naar nu overzet, zou het niet meer dan logisch zijn om ook alle andere ge/ en verboden na te leven. Daar hoor je de godsgeleerden echter niet over. Kortom bullshit en geen roos noch een bos rozen waardig. Inderdaad zonde van het geld.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: hermans Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 23:29
+10
Goede reactie Slechte reactie
Wonderlijk hoe juist godsgeleerden bijbelse uitspraken uit hun verband blijven rukken als het hen goed uitkomt. Eerstens is het bij niemand bekend wat god nu wel of niet goed vindt. Noch nu, noch in het verleden heeft hij (of zij of het) dat gecommuniceerd met een sterveling. Ook in de bijbel (niets nieuws onder de zon dus) willen mensen een waarheid afdwingen door god te laten spreken. Dat sodomie in die tijd om puur praktische redenen werd veroordeeld, vergeet een aantal godsgeleerden van nu maar voor het gemak.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: harald020 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 22:58
+8
Goede reactie Slechte reactie
geef het geld voor die 500 rozen liever aan Stop Aids Now of een ander goed doel wat zich voor nuttige dingen inzet, in plaats van aandacht aan deze idioot te geven. Die figuur denkt, om dat hij enkele jaren sprookjeskunde heeft gestudeerd, dat hij weet, wat zijn god wil en denkt.
Bij zijn gelul van "God heeft de mens als man en vrouw geschapen" vergeet hij dat homosex bij veel diersoorten wel heel gewoon is en die heeft zijn god toch ook zo gemaakt? Of was dit een klein foutje waar we het nu niet over moeten hebben? Wat een sukkel.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: blink34x Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 20:08
+9
Goede reactie Slechte reactie
Er zijn overal mensen met conservatieve ideeën die, als ze in een kerkelijk ambt terecht komen, de kerk (welke vorm danook) misbruiken om die ideeën op te dringen aan anderen. Dit heeft niets met de ( Christelijke ) leer te maken. Men heeft door de eeuwen heen zoveel onzin aan de kerk toegevoegd dat het een middel is anderen in een hoek te drukken of uit te sluiten. Geef mensen als Mennen gewoon een parochie op Rottumerplaat en we hebben er geen last meer van....of zoals Gijsen: een parochie rond een IJslandse vulkaan
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 19:36
+11
Goede reactie Slechte reactie
... niets, maar dan ook niets, met welke religieuze stroming dan ook te maken heeft. Amen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 19:34
+11
Goede reactie Slechte reactie
Student, je hebt volkomen gelijk: je hoeft de Bijbel niet te kennen om te weten wat wel of niet kan.
Ik vind al die verwijzingen naar misstanden en dan zeggen dat het 'grondpersoneel' het niet goed doet te eenvoudig, in de afgelopen eeuwen hebben we nooit, echt nooit, een directe reactie van God gehad, het enige waar we mee te maken hebben is: juist, dat 'grondpersoneel'. Wie kan mij nog overtuigen dat er boven die haatzaaiende klerezooi ook nog een leider staat die het geheel niet eens is met wat zijn volgelingen doen? Als er een God bestaat is de kans zeer groot dat hij ...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: student Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 19:15
+13
Goede reactie Slechte reactie
Ik hoef echt de bijbel niet te kennen om te weten dat zelfs een geestelijke niet het recht heeft om wie dan ook te veroordelen of te discrimineren op grond van sexuele geaardheid, of wat dan ook...
Het lijkt me beter dat deze pastoor zelf opstapt. Waar haalt hij de euvele moed vandaan om te beweren dat 'het katholieke gehalte van de gemiddelde kerkganger verontrustend is'...
Nog even zo doorgaan en er komt echt helemaal niemand meer in de kerk... maar wellicht is dat de bedoeling, zodat hij alleen is met de misdienaars... bah, bah, bah, en nog eens bah!
Wat een hypocriete bende!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: balieschuiver Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 18:26
-9
Goede reactie Slechte reactie
"Holy Moses"??? Wat zeg jij nou, JeeWee?
Moet jij je mond niet snel gaan spoelen met wijwater?
"Gij zult de naam des Heren niet ijdel gebruiken", en dat geldt dus ook voor die van Zijn Jonge Heer, Mosespiemels.
En bovendien gebruiken wij hier niet graag van die moeilijke termen: zeg voortaan gewoon "Godverdomme" als je het eksteroog op je teen stoot aan zo'n kutpaaltje op de HOP...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: douwe Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 18:06
+14
Goede reactie Slechte reactie
Complimenten voor COC en Gay Krant die ondanks deze onverdraagzame gek die zichzelf hoger acht dan god, toch in discussie willen blijven. Ik kom uit Leeuwarden naar Oss met roze rozen. En ben maar gerust Mennen, daar heb ik geen subsidie voor nodig.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Everard Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 17:57
+8
Goede reactie Slechte reactie
Deze man ment de bisschop om maatregelen te nemen.
m.i. is mennen bezig zich te profileren om zelf bisschop te worden desnoods via Hurkmans of in de plaats van Hurkmans. Een carriere jager dus en dat via de ruggen van de homoos (niet letterlijk bedoeld)
Mennen en Hurken een leuke combinatie
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ReneZ Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 17:34
+7
Goede reactie Slechte reactie
en voor zo'n idioot zou ik dan een roos moeten gaan kopen? een rotte tomaat is voor zo'n ontspoorde gek eigenlijk al te duur ...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: zoekend Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 17:04
+9
Goede reactie Slechte reactie
Omroep Brabant meldt: Meerdere parochianen hebben zondag tijdens de preek de kerk van pastoor Mennen in Oss verlaten. Dat gebeurde toen een diaken zijn afkeuring van homoseksualiteit uitsprak.
Volgens de diaken is homoseksualiteit verwerpelijk omdat God man en vrouw heeft geschapen. Alle andere neigingen zijn volgens hem een gevolg van de erfzonde.
Volgens de Osse pastoor is met het opstappen van de parochianen aangetoond dat het katholieke gehalte van de gemiddelde kerkganger verontrustend is.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: zoekend Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 17:03
+7
Goede reactie Slechte reactie
Mennen stelt dat de bisschop gebruik zou moeten maken van zijn bevoegdheid diensten te verbieden tot de parochie beterschap belooft. Volgens de Osse pastoor is dat dan wel onbegonnen werk omdat heel Nederland die straf opgelegd zou moeten krijgen.
De preek volgde op het nieuws dat het bestuur van de Sint-Jan in Den Bosch en homo-organisatie COC en de Gay Krant een goed gesprek hadden gehad. Beide partijen hadden een conflict nadat enkele maanden geleden een pastoor in Reusel weigerde een hostie te geven aan een homoseksuele prins carnaval.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 16:19
+12
Goede reactie Slechte reactie
JeeWee,
Holy Goat!
Het is helemaal niet moeilijk. Inderdaad mag hij zeggen wat hij wil, net zoals de GK en de reageerders mogen zeggen wat zij willen. En zolang als hij homo's als minder blijft typeren zal hij op gaysite's negatief besproken worden. Want vergeet niet dat deze man heel veel invloed heeft en dat een tegengeluid dan noodzakelijk is.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: topgozer Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 16:00
+14
Goede reactie Slechte reactie
Overigens: je moet het lef maar hebben om als vertegenwoordiger van een kerk die duizenden kinderen schaamteloos heeft misbruikt, de woorden Sodom en Gommora nog in de mond te nemen zonder dat je tong geel uitslaat van de helse zwaveldampen!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: topgozer Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:57
-6
Goede reactie Slechte reactie
De kutholieke kerk? Bestaat die dan nog steeds??
Ik heb op school geleerd dat die met de beeldenstorm allemaal zijn platgebrand maar in Brabant zijn ze der blijkbaar nog een paar vergeten dan. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.....
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Brink Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:45
+12
Goede reactie Slechte reactie
@JeeWee: Bij protestanten gaat dat dan weer veel makkelijker: je gaat gewoon naar een andere kerk

Jij maakt het weer veel moeilijker dan het is: zowel katholieken als protestanten kunnen welke kerk dan ook de rug toekeren wanneer die handelt en voorschrijft in strijd met hun fatsoens- en andere normen. Het is alleen jammer dat nog steeds te weinig mensen gebruik maken van deze krachtige mogelijkheid om een duidelijk signaal af te geven aan de arrogante kerkleiding...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: amsdamman Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:31
+4
Goede reactie Slechte reactie
"Hij heeft in zijn preek naar aanleiding van de verwoesting van Sodom in de eerste lezing over sodomie, de zonde van Sodom, gesproken: homoseksueel handelen dat door God ten diepste wordt afgekeurd."

Recent onderzoek onder 12.000 personen bewijst dat 34% van de mannen en 30% van de vrouwen minimaal 1x anale sex gehad heeft.

De uitspraken van deze pastoor zijn dan ook duidelijk homofoob en wars van enige realiteitszin. Hij kan sowieso nergens in de slaapkamer kijken maar oordeelt wel!
Wat zegt de bijbel daar ook weer over?

Statistisch gezien is 32% v/d kerkgangers "schuldig".
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: bokkenpoot Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:29
+12
Goede reactie Slechte reactie
Mennen zal niet oneindig olie op het vuur kunnen gooien met de stroomrichting die nu gaande is. Steeds meer mensen weigeren langer bij hem zijn zwarte olie en zwarte kolen te kopen en kiezen liever zonne-energie. Dat levert hij niet, en daarom moet hij steeds maar PR stunts uithalen voor zijn bedrijfje om in de aandacht te blijven. Daar wordt men op den duur vanzelf moe van totdat geen enkele campagne meer werkt.

Pluim voor Bergkamp, Krol en anderen die dialoog blijven doorzetten ondanks dit soort zwartkijkers.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: JeeWee Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:27
+4
Goede reactie Slechte reactie
Holy Moses!
wat ingewikkeld weer. Hoewel ik het inhoudelijk totaal oneens ben met deze man, vind ik dat hij het wel mag zeggen.
Beet lullig wel weer dat hij faarmee zo'n enorm grote groep oprecht gelovige katholieke homo's schoffeert en in de kou laat staan.

Bij protestanten gaat dat dan weer veel makkelijker: je gaat gewoon naar een andere kerk. Deze man vergeet dat de kerk er voor de mensen is en de mensen niet voor de kerk!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ankara Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:25
+9
Goede reactie Slechte reactie
RKK schrijft: Homoseksuelen zijn sowieso geroepen tot kuisheid, seksualiteit mag van de Kerk alleen worden beleefd in een huwelijk tussen man en vrouw. Het 'homohuwelijk' wordt door de Kerk verworpen. In 2005 kwam paus Benedictus XVI met een instructie dat mannen “met een diep gewortelde homoseksualiteit” geweerd zouden moeten worden van seminaries.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 15:10
+12
Goede reactie Slechte reactie
Mennen schrijft dat "het grootste gedeelte van de Nederlands katholieken, zelfs de kerkgaanden, op heel veel punten nauwelijks katholieke standpunten heeft".
Precies en daar zijn we heel blij mee, gelukkig kunnen de meeste mensen nog zelf denken.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: aad10 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-07-2010 14:53
+14
Goede reactie Slechte reactie
Nou zie hier het ultieme voorbeeld dat je gesprekken kunt houden tot je een ons weegt, maar als zo'n invloedrijke janjurk dit soort gedachten aan zijn studenten kan blijven overdragen, zijn er altijd die deze gedachten als de enige waarheid zien. Daarmee blijft de RKkerk zich ook van onderaf "vergiftigen". Want reken er gerust op dat de RKkerk altijd figuren ala Cor Mennen zal blijven houden.
Ik heb een klacht over deze reactie

Alleen als je met je profiel ingelogd bent kun je reageren. Heb je nog geen profiel? Maak er dan nu een aan en klik hier. Heb je wel al een profiel? Log dan hieronder in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 
Shopaanbiedingen. Klik hier!
Poll
Welke header van GK.nl heeft jouw voorkeur? Zie ook bericht rechts bovenin
Header A
Header B
Header C
Header D
Sponsors
Zwaluwhoeve - Fonteyn Spas - Hivos 
Het nationale ballet - Meistersinger - Het Slaaphuis 
Kras Reizen - Parship - Thermos Sauna 
Steamworks Sauna - The Number - Chatboy 
Dossier Gay Games
Met een slotceremonie die minder officieel was dan de openingsceremonie, is een einde gekomen aan de Keulse Gay Games. Voor Nederland is het evenement goed verlopen, vooral in de indivu (...)

Submenu items
Nieuws op jouw site
Marketing-onderzoek
Historie 25 jaar
Marriage
Verkooppunten
Kenteken
Vraagbaak
Joops blog: De wereld is nog geen roze homohemel
De homoscène heeft vele kanten… Via de TV heb ik Canal Parade, op plezierige wijze door Cornald Maas verslagen, gezien. Ondanks de regen veel belangstelling voor dit (...)

Nieuwsbrief
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!
Random profiel

 
.