GK.nl

##

164 bezoekers online
 Nieuws
Google
volg gaykrant-Twitter, wij volgen jou
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    Van mij mag ik naar buiten hoor! http://yfrog.com/83dliqej
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Onbeveiligde computer is de zwakste schakel http://bit.ly/aCahEw
  • Twitter profile image of JanA020 JanA020
    Onbegrijpelijk, hoe regeringsgeil moet @maximeverhagen zijn om op deze basis met PVV steun te willen regeren. Het CDA wordt gesloopt!
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Goal Smolov helpt Feyenoord niet tegen Benfica http://bit.ly/aOL63F
  • Twitter profile image of SchreeandBaby SchreeandBaby
    RT @ustream Check out OYM 7/27/10 http://ustre.am/:zV5w For my peeps who like to watch ;-) xx <3 ENJOY!!!
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    @den020 Simkaart vervangen en dan geen last meer van fail
  • Twitter profile image of JaapJansen JaapJansen
    Belgie werkt aan kabinet dat kan steunen op zeven partijen om staatshervorming door te kunnen voeren
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    @den020 Ik ben hem gespeerd naar de Vodafone winkel, uitstekend geholpen. Blijkt dat ik als trouwe klant al 5 jaar dezelfde sim had
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Twitter komt met nieuwe service voor het vinden van de juiste Followers http://bit.ly/9VgzW3
  • Twitter profile image of pramitjnathan pramitjnathan
    The most important thing a father can do for his children is to love their mother. | RT @shilpiiz @suresandy1
  • Twitter profile image of pramitjnathan pramitjnathan
    Kites rise highest against the wind, not with it. ~Winston Churchill | RT @foreverulove
  • Twitter profile image of SchreeandBaby SchreeandBaby
    HOLLA TWEETHEARTS! CHECK THE SHOUTBOX! xx <3 http://www.schreeandbaby.com/index.php?www
  • Twitter profile image of willembeer willembeer
    heerlijk vandaag thuis
  • Twitter profile image of LurleenOnline LurleenOnline
    New @ #PHB AZ: Expedited SB1070 hearing request denied by 9th Circuit http://bit.ly/c9YeKv
  • Twitter profile image of EricVerberne EricVerberne
    Very powerful! This man lost his job, savings, friend's savings & yet found a way to turn his life around. http://budurl.com/s7h5
  • Twitter profile image of brkehv brkehv
    [ed.nl] Al in 1910 'achter het stuur geboren' http://dlvr.it/3DQsY [eindhoven nieuws]
  • Twitter profile image of brkehv brkehv
    [ed.nl] Meer conflicten dan buurtbemiddelaars http://dlvr.it/3DQsX [eindhoven nieuws]
  • Twitter profile image of catje32 catje32
    Ga nog een uurtje knijpen.
  • Twitter profile image of Hjalmar1974 Hjalmar1974
    Zo weer wachten in ede wagemimgen.. Denk dat ik ga hupellen :-)
  • Twitter profile image of Hjalmar1974 Hjalmar1974
    @vinkje1985 wie was er dronken marinus?? :-)
Gay Games op punt van beginnen

 Morgen (31 juli)  beginnen in Keulen de 8e Gay Games. Een geweldig sport-. cultuur- en partyevenement met meer dan 10.000 deelnemers en nog eens vele duizenden bezoekers extra.Wie zich de Gay Games van 1998 in Amsterdam herinnert,..
  Gay Pride Amsterdam: boten en feesten

 Zaterdag 7 augustus is de Grachtenparade, ooit geïntroduceerd door GBA, het hoogtepunt van de jaarlijkse Amsterdam Gay Pride dat vanaf woensdag 4 augustus écht losbarst. Een festijn waar vele honderdduizenden plezier aan beleven. ..
 
Vaste bezoeker
Nog niet ingelogd
Naam:
Wachtwoord:
Ik ben nieuw
   
Nieuws
Harde boodschap van bisschop Hurkmans



 

Bisschop Hurkmans van ’s-Hertogenbosch heeft een duidelijke boodschap voor rooms-katholieke praktiserend homoseksuele mannen en vrouwen:  de Heilige Communie is niet voor hen bestemd.  Dat geldt ook voor heteroseksuelen die niet leven volgens de regels van de kerk. Dat bleek vanmorgen tijdens een persoonlijk gesprek van de bisschop met Henk Krol (Gay Krant) en Vera Bergkamp (COC Nederland).

De uitkomst van het gesprek is teleurstellend, vinden Krol en Bergkamp. ‘Het is een harde en verdrietige boodschap voor alle rooms katholieken om  te horen dat zij niet welkom zijn bij het hoogtepunt van elke eucharistieviering als ze niet leven zoals Rome het hen gebiedt,’ aldus Bergkamp.  ‘Ik sprak de afgelopen dagen talloze gelovige homoseksuelen en merkte hoeveel ze er voor over hebben om volwaardig lid van de rooms-katholieke kerk te mogen zijn. Helaas bleek vanmorgen dat hun smeekbede niet wordt verhoord’, aldus Krol.

Volgens de bisschop, die aangaf goed de pijn van gelovige homoseksuelen te kunnen invoelen,  is het belangrijk dat mensen op een juiste manier tot de rooms-katholieke kerk worden gebracht. Hij maakte duidelijk dat het deelnemen aan de communie van praktiserende homoseksuelen en hetero’s die zijn hertouwd daar niet onder vallen.  Volgens de monseigneur zal zijn kerk de komende tijd deze opvatting, dus ook die voor mensen die voor een tweede maal getrouwd zijn,  veel strikter te gaan uitdragen.

Bisschop Hurkmans gaf aan dat het rooms-katholicisme niet meer een ‘volksgeloof’ wil zijn; geen geloof waarvan mensen (bij geboorte) automatisch lid van worden.

 Tijdens het gesprek wilden Hurkmans en plebaan Van Rossem van de St.-Janskathedraal niet nader ingaan op de vraag of aanstaande zondag de communie zal worden uitgereikt.  Homoseksuelen en sympathisanten worden door COC Nederland en de Stichting Vrienden van de Gay Krant opgeroepen zondag om 10.00 uur de heilige mis in de St.-Jan bij te wonen, als ‘smeekbede’ aan de rooms-katholieke kerk. Krol en Bergkamp roepen op tot een waardige deelname aan de viering.  

In het gesprek met de bisschop refereerde Krol aan twee pastoors uit het bisdom Den Bosch die zich afvroegen wat zij moesten doen omdat ze zowel homoseksueel leefden als diep gelovig zijn. Moesten zij nu voortaan ook zelf de communie aan zichzelf weigeren? Bisschop Hurkmans was heel helder: “Ze zouden niet eens de mis moeten opdragen.” 

Zondag is er een '[Smeekbede' bij de Sint Jan in Den Bosch om 10.00 uur

Verzamelen vanaf 9.00 uur bij Hart van Brabant aan de Parade 1.

De communie zal aan geen van de gelovingen worden uitgedeeld.

Zie Omroep Brabant, klik HIER.

Zie RTL Nieuws, klik HIER.

Bisschop wil politiebescherming


Bookmark and Share      Stuur door via e-mail
<< vorig bericht   volgend bericht >>
copyright © 26-02-2010 Gay Krant - Alle rechten voorbehouden - Spelregels Reacties

Reacties:
Naam: maiq Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 14:18
0
Goede reactie Slechte reactie
De Romeinen namen de christelijke cultuur op in hun midden, paste hier en daar wat aan en namen het bestuur over. daarom is hún beleid zo anders dan dat van Jezus:
Sabbath werd zondag,
Spijswetten werden afgeschaft
Wat kan ik doen voor God werd: wat kan God doen voor mij.
hoe meer je leest, hoe langer de lijst wordt.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 13:26
0
Goede reactie Slechte reactie
@Waarheen. Het helpt mij geen donder dat jij het zo getroffen hebt. Jouw opmerking : "Als je je niet gewenst voelt in een kroeg of wanneer ze jouw muziek niet draaien, ga je toch ook naar een andere kroeg", slaat helemaal nergens op, wanneer het over geloofszaken gaat. Nogmaals : Ik ga niet shoppen om te vragen welke kerk mij wil hebben.
Ik heb het met christenen helemaal gehad.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 12:29
0
Goede reactie Slechte reactie
Terwijl anderen de Communie ontvangen, mag jij als homo en derderangsgelovige ervaren hoe zondig en minderwaardig jouw oprechte liefde wordt gewaardeerd. Jij mag "op een houtje bijten". En dat telkens weer. Zie je het voor je. En dan hoopt bisschop Hurkmans ook nog, dat homoseksuelen de Kerk niet links zullen laten liggen. Masochisme wordt tot deugd verheven. Je kunt er de hemel mee verdienen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 11:55
0
Goede reactie Slechte reactie
@Antichrist , dat met dat Regenboogforum was meer satirisch bedoelt .
"Je geeft ook precies met jouw reactie weer hoe ik ook over waarheen denkt .
Je hoeft het ook niet altijd eens met hem te zijn en dat geldt ook voor hem naar anderen .
Maar waardering heb ik wel altijd gehad voor waarheen .
En dat meen ik uit de grond van mijn hart .
Nog een goed weekend
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: antichrist Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 11:40
0
Goede reactie Slechte reactie
Cobus ik begrijp (denk ik) precies wat je bedoelt en ik ben blij met je toelichting. Waarheen is inderdaad een heel andere categorie gelovingen dan bijvoorbeeld Respect. Ik heb veel waardering voor de pogingen van Waarheen om homoseksualiteit binnen zijn kerk bespreekbaar te maken en geaccepteerd te krijgen. En ik heb geen enkele waardering voor Respect of anderen die ons terug de kast in willen krijgen.
Mijn opmerking ging dan ook enkel over jouw trap naar Waarheen, die m.i. onterecht is en die jij gelukkig weer een beetje rechtzet.
Ja, ik ben dus tevreden. Blij zelfs.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 10:56
0
Goede reactie Slechte reactie
@antichrist.
Waarheen en ik zijn water en vuur, wij kennen elkaar al zo lang, en jou ken ik bijna niet .
Wij weten ook best wat we bedoelen naar elkaar toe .
"Waarheen is geen Johan Quist, Respect, Maasbach, "die laatste drie verafschuw ik op deze site .
Tevreden
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 10:41
0
Goede reactie Slechte reactie
@Waarheen. Jij zegt: je moet de Kerk niet in gaan..... Het overgrote deel van de gelovigen gaan de Kerk in als onmondige baby. Als je dan later moet ervaren, dat je helemaal niet welkom bent, MAG IK DAN KWAAD WORDEN, alsjeblieft?
Of Zoals Toronto aangeeft, mag je kwaad worden op zo'n kroegbaas ? Dat er nog andere kroegen zijn heeft er niets mee te maken.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 10:39
0
Goede reactie Slechte reactie
2. Juist wel met deze kerken de confrontatie aangaan en erop wijzen dat discriminatie fout en HEEL zondig is. Ook niet afgeven op homo organisaties omdat het om publiciteit en media aandacht zou gaan etc.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 10:38
0
Goede reactie Slechte reactie
1. Beste waarheen. Het gaat er niet om of iemand wel of niet met geloof wat heeft. Een Marokkaan kan er niets aan doen dat hij Marokkaan is. Deze mag nooit gediscrimineerd worden omdat hij Marokkaan is. Net zo min als een homo er iets aan kan doen dat hij homo is.
Dan zou je tegen die Marokkaan kunnen zeggen ach wat heb je te zoeken in de Hollandse kroeg jij mag toch trouwens toch geen alcohol drinken. Ook al zou een homo niets met geloof hebben moet deze zonder beperkingen elke kerk binnen kunnen stappen ook al tapt deze uit een ander vaatje.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: antichrist Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 8:20
0
Goede reactie Slechte reactie
Cobus, met "mijn kerk" bedoelt Waarheen een van de vele kerken in Nederland waar homo's als jij, hij en ik helemaal niet gediscrimineerd worden. Als jij dat meteen weer vertaalt naar "jouw regenboogforum" geef je daarmee aan dat je weer eens niet weet waar het over gaat en alleen maar onnodig tegen zere schenen aan het schoppen bent. Waar is dat voor nodig?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 27-02-2010 7:37
0
Goede reactie Slechte reactie
Waarheen jouw bericht geplaatst op: 26-02-2010 22:04
"Als je je niet gewenst voelt etc"

Deze vergelijking is aardig gevonden maar dit gaat natuurlijk niet op. Een kroeg die jou wel binnen laat en vervolgens een pilsje weigert omdat jij "praktiserend" homo bent en nota bene nog verkondigd niet te schenken aan grote zondaren, dit is in principe niets anders dan wat de RK doet, alleen met het verschil dat een kroegbaas zijn vergunning kwijt is bij herhaling wegens discriminatie, want dit is maatschappelijk gezien dan weer wel ontoelaatbaar en indiscutabel.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: salida Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 23:10
0
Goede reactie Slechte reactie
'Soms verbindt God, in die wonderlijke liefde, een vrouw aan een vrouw of een man aan een man. En dan mag je ook zeggen: Daar mag een mens niet tussen komen. Het is de liefde die homofilie binnen de omarming van het heil plaatst. Zij is „een vondst, een ontwerp van de Schepper, zij is gave én opgave” zoals pater van Kilsdonk het uitdrukte.'
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berd Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 23:09
0
Goede reactie Slechte reactie
Het lijkt erop dat de bisschop een verkapt interdict legt op nota bene zijn eigen kathedraal. Hij ontzegt hierbij zijn eigen gemeenschap de sacramenten. Zelf gaat hij dan wel. Dit is beslist GEEN uiting van een orthodox katholiek geloof. Dit is een reprise van de ernstige ketterij van het zgn. Donatisme. De bisschop is mijns inziens buiten het terrein van de Katholieke kerk geraakt.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berd Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 23:09
0
Goede reactie Slechte reactie
Het lijkt erop dat de bisschop een verkapt interdict legt op nota bene zijn eigen kathedraal. Hij ontzegt hierbij zijn eigen gemeenschap de sacramenten. Zelf gaat hij dan wel. Dit is beslist GEEN uiting van een orthodox katholiek geloof. Dit is een reprise van de ernstige ketterij van het zgn. Donatisme. De bisschop is mijns inziens buiten het terrein van de Katholieke kerk geraakt.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berd Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 23:08
0
Goede reactie Slechte reactie
Het lijkt erop dat de bisschop een verkapt interdict legt op nota bene zijn eigen kathedraal. Hij ontzegt hierbij zijn eigen gemeenschap de sacramenten. Zelf gaat hij dan wel. Dit is beslist GEEN uiting van een orthodox katholiek geloof. Dit is een reprise van de ernstige ketterij van het zgn. Donatisme. De bisschop is mijns inziens buiten het terrein van de Katholieke kerk geraakt.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 22:14
0
Goede reactie Slechte reactie
De Kerk wil zo veel mogelijk baby's dopen, om er een paar goeie aan over te houden en de rest weg te flikkeren. Het Heilige voor de Heiligen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: boxershort Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 21:56
0
Goede reactie Slechte reactie
vastspijkeren aan zijn eigen voordeur vanwege niet aflatende haat???
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 20:44
0
Goede reactie Slechte reactie
@Waarheen.Waarom heeft de katholieke Kerk mij gedoopt? Waarom moest ik zo nodig worden opgenomen in die Heilige Roomse Kerk? Terwijl ze mij nu uitkotsen. Ik ga niet shoppen of een andere Kerk mij wel wil hebben.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 20:34
0
Goede reactie Slechte reactie
@Vragender. De katholieke Kerk moet dan niet iedereen willen dopen voordat ze een woord kunnen zeggen, zoals bijvoorbeeld het woord NEE.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: maiq Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 19:44
0
Goede reactie Slechte reactie
Hurkmans... hurk? máns,
hurken doe je als je knietjes niet vies mogen worden...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: aad10 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:57
0
Goede reactie Slechte reactie
(2)
praktizerende homo's in de armen sluit. Het verschilt per stroming binnen de protestantse kerk, maar het kan ook nog eens verschillen per gemeente van een en de zelfde stromimg.

Daar hoef je soms de ingezonden brieven en/of artikelen maar op na te slaan die in Trouw en/of Reformatorisch Dagbald verschijnen, ook in 2010 nog.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: aad10 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:54
0
Goede reactie Slechte reactie
(1)
Waarheen schrijft: Als praktizerend christen geloof ik zelf dat ook praktizerende homo's niet van dit sacrament mogen worden uitgesloten. En in mijn kerk gebeurt dat ook niet.

Dat geldt dan w.s. in jouw gemeente, waar jij ter kerke gaat en er zullen er meer zijn hoor.
Maar ik ken ook genoeg voorbeelden van praktizerende homo's, die of samenwonen en/of inmiddels getrouwd zijn, die uitgesloten zijn van het avondmaal en/of een brief van de ouderlingenraad hebben gekregen waarin zij onder de kerktucht zijn gezet.

Dus graag wel nuance dat niet elke protestantse kerk
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:41
0
Goede reactie Slechte reactie
"Dat met die misbruiken gebeurt niet alleen in de kerk, maar ook in plaatsen zoals Moerdijk de Veluwe Staphorst Putte en ga zo maar door .
En dat word dan ook nog allemaal binnen de dorpen gehouden .
De kerk steekt dan het vingertje omhoog tegen pa dat hij dat niet meer mag doen .
En het zij hem dan nog vergeven ook, terwijl zijn kind daar zijn hele leven last van zal houden .
Het is wat dat betreft een bizarre instelling .
Alleen kan ik ze niet allemaal over één kant scheren .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Argus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:35
0
Goede reactie Slechte reactie
Onder het mom van kerkelijk recht mogen die lui uitspraken doen over mensen waar de honden geen brood van lusten.

Dat geldt voor blijkbaar elke geloofsrichting in Nederland.

Het wordt tijd dat de Grondwet herzien wordt. Dan maar weer een strijd, een strijd voor 100% scheiding tussen kerk en Staat en herziening van de vrijheid van godsdienst, die zodanig beperken dat artikel 1 van de Grondwet boven alles, maar dan ook alles voorgaat.

Ik ben helemaal klaar met al die geloofsfanaten en hun personeel
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:34
0
Goede reactie Slechte reactie
Welk nadenkend mens hoe gelovig dan ook wil met die viezerikken nog wat te maken hebben.
Nu dit weer!!!

http://www.nu.nl/binnenland/2194108/paters-misbruikten-kinderen-in-klooster-s-heerenberg.html
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:34
0
Goede reactie Slechte reactie
@Amsterjan, allemaal mooi omschreven maar kunnen we in godsnaam nu ook is zeggen tegen die jurkmans dat we in 2010 leven .
Iedereen wil toch het beste in het leven .
En of dat nou geloof is of geen geloof .
in die kerken wordt nog steeds beweerd dat je als Homo een afwijking hebt .
Dus trouw met een vrouw krijg kinderen en dan gaat het wel over .
Nou mooi niet hoe vaak zie je niet van die types als bijv. balk en Rouvoet die kwijlend in het bos lopen .
Terwijl ze thuis een vrouw en kinderen hebben .
Dat vind ik juist zo onrechtvaardig wat die lui zichzelf en hun gezin aandoen .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Argus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:32
0
Goede reactie Slechte reactie
Net op NU.NL een bericht gelezen over misbruik van kinderen door paters in het klooster van 's-Heerenberg.

Welke homoseksueel wil nog verbonden zijn aan een kerk die mensen uitsluit van sacrementen op basis van geaardheid, terwijl het eigen personeel kinderen misbruikt?

Kots en kotsmisselijk wordt ik van die paapse kliek. Wat mij betreft elke kerk afbreken, de daders in het gevang en niet stiekum door de kerk over laten plaatsen.

En stoppen met de discussie met de achterlijken.

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:24
0
Goede reactie Slechte reactie
Yes !!!!
Waarheen en ik zijn het eens .
Nou dat mag dan ook is
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Amsterjan Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:23
0
Goede reactie Slechte reactie
De strijd hoort niet gevoerd te worden in de kerk. De kerk is duidelijk zoals blijkt uit de reactie van de bisschop. Dat is hun goed recht. Een kerkelijke club sluit uit zoals ook een vrouwenvoetbalclub uitsluit. Het staat je vrij om te gaan kijken maar je kan niet deelnemen als man. In mijn beleving is de homo beweging onterecht op oorlogspad. Met waarschijnlijk contraproduktief resultaat. Anders zijn de politieke uitspraken van Rouvoet en nu recent die mijnheer uit Amsterdam. Zij treden op in de politieke arena. Ander platform andere regels!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Amsterjan Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:13
0
Goede reactie Slechte reactie
Zelf ben ik geen gelovig mens. Ik kan mij wel voorstellen dat gelovigen moeite hebben om hun geloof te verenigen met hun homosexualiteit. De homo gemeenschap roept in verweer altijd naar de religieuze hoek dat geloof een keuze is. Je sexuele gerichtheid is aangeboren. Daar ben ik het ook mee eens. Dus dat houdt ook in dat homosexuele gelovigen een keuze hebben. Iets waar zijzelf over moeten nadenken en dat zeer waarschijnlijk ook wel doen. Juist daarom vind ik het een gotspe dat de homobeweging nu ineens opkomt voor belangen van gelovigen waarvan zij zelf zegt dat het een keuze is!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Amsterjan Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 16:08
0
Goede reactie Slechte reactie
Eerlijk gezegd snap ik al deze opgeklopte verontwaardiging niet. De katholieke kerk doet of zegt niets anders dan dat zij al eeuwen doet EN wat ieder geloof doet. Het sluit andersgelovenden/denkenden uit. Ik heb hier geen problemen mee. Zolang zij de wet respecteren kunnen we prima naast elkaar bestaan. NAAST elkaar en niet het politiek krampachtige MET elkaar.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:52
0
Goede reactie Slechte reactie
Nou Waarheen dan zal het nog lang duren voor de Christenhomo's voor ze daar uit zijn .
En met die opmerkingen van onze jurkmans (paus)de laatste tijd, zie ik het alleen maar slechter worden .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:46
0
Goede reactie Slechte reactie
Limbobear dat doen de meesten hier .
Maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat er Homo's zijn die een geloof hebben dat die er ook bij willen horen .
Mij intereseert het geen bal maar wat een kloothommels blijven dit soort refo's .
"Die denken boven de wet te staan, terwijl God bepaalt wat er gebeurt in het hiernamaals .
"mits je een geloof hebt .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: limbobear Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:40
0
Goede reactie Slechte reactie
Het is duidelijk dat de geschiedenis zich herhaald. 1979 hadden we bisschop Gijssen van Roermond. Ook zo'n klojo die vasthoudt aan de Roomse leer. Maar wat boeit het alles. leef toch je leven dat je zelf leuk vindt. Daar heb je de kerk toch niet bij nodig.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:39
0
Goede reactie Slechte reactie
Dus in jouw kerk gebeurt dat niet ?? "Waarheen
Je bedoelt je regenboogforum zeker .
Vol met homo's zonder praktijk .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: kees Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:29
0
Goede reactie Slechte reactie
zojuist verschenen op Teletekst:
`In een rooms-katholiek internaat in 's-Heerenberg is in de jaren 60 en 70seksueel misbruik gepleegd door paters. Dat hebben drie slachtoffers gezegd.'
In NRC,: De hoogste ‘baas’ van de salesianen in Nederland in de jaren zeventig was Ad van Luyn, nu bisschop van Rotterdam. In de jaren zestig was hij leraar in ’s-Heerenberg. Hij wil niet reageren.

En maar oordelen over anderen. Stelletje hypocriete klootzakken.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:16
0
Goede reactie Slechte reactie
Dan ben jij de enigste als Atheist die de kerk steunt in haar uitspraken .
Je zou de kerk steunen in haar uitspraken .
Daar kan ik dan inkomen, maar je intrepeteert het hier en in andere rubrieken net of je het ermee eens bent .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 15:15
0
Goede reactie Slechte reactie
"Bisschop Hurkmans gaf aan dat het rooms-katholicisme niet meer een ‘volksgeloof’ wil zijn; geen geloof waarvan mensen (bij geboorte) automatisch lid van worden."

Dan neem ik aan dat de bisschop er ook voor gaat pleiten om de doop van parochianen pas na het 18e levensjaar plaats te laten vinden. Ik ben van dit obscure clubje lid gemaakt toen ik negen dagen oud was.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 14:43
0
Goede reactie Slechte reactie
'Ja en dan jij als Atheist die de kerk steunt in zijn uitspraken .'

Kijk, daar gaan we weer: ik zou de kerk steunen in haar uitspraken.

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: paulbreda Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 14:36
0
Goede reactie Slechte reactie
Waarom niet simpel onze parochiebijdrage/vrijwiligerswerk en blok stoppen en onszelf allemaal uit laten schrijven. Dan gaat de Rk-kerk zeker failliet want van ons moeten ze het hebben gezien de uitspraak van de heer H. te D.B. dat hij hoopt dat we de kerk niet de rug toe zullen keren.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 14:22
0
Goede reactie Slechte reactie
Ja en dan jij als Atheist die de kerk steunt in zijn uitspraken .
waar jij in stinkt dat zal dan wel geen naam hebben .
Gestoorde Professor
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 14:09
0
Goede reactie Slechte reactie
Cobus schrijft: 'Tuurlijk vragender we gaan allemaal naar de Hel, jij ook als Atheist.'

Die LTS-lucht altijd boven die 'logica' van jou.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:55
0
Goede reactie Slechte reactie
Wij zijn helemaal niet terug in de vorige eeuw.
Daar heeft de kerk hun klok stil gezet en denken met weemoed terug aan de inquisitie. Toen hadden ze nog echt macht.
Mensen verketteren, tongen uitsnijden en op de brandstapel er mee. Dat waren nog eens gouden tijden voor de kerken.
Bedenk je 2 maal hen die van plan zijn zondag in ’s-Hertogenbosch ter communie te gaan. Je weet maar nooit wat die geestelijke(gestoorden) nog meer visioenen dan Rafael hebben gehad gezien de kerkelijke historie...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:49
0
Goede reactie Slechte reactie
Tuurlijk vragender we gaan allemaal naar de Hel, jij ook als Atheist
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: blueboy_nl Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:48
0
Goede reactie Slechte reactie
Wat een teleurstelling voor al die gescheide mensen die dachten opnieuw voor de kerk te kunnen trouwen.
Dit zal in de toekomst beperkt blijven tot registratie bij de gemeente (als de kerk het toestaat) en foto's in het park.
"Toen was geluk heel gewoon", toen de dominee weigerde te preken bij mijn opa's begrafenis om dat hij met een katholieke vrouw was getrouwd.
En pastoor niet preekte op de begrafenis van mijn oma omdat zij op een protestants kerkhof werd bijgelegd.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:40
0
Goede reactie Slechte reactie
‘Het is een harde en verdrietige boodschap voor alle rooms katholieken om te horen dat zij niet welkom zijn bij het hoogtepunt van elke eucharistieviering als ze niet leven zoals Rome het hen gebiedt.'(Krol)

Een Boodschap die evenwel al in de Bijbel staat.

`Want zo dikwijls gij dit brood eet en de beker drinkt, verkondigt gij de dood des Heren, totdat Hij komt. Wie dus op onwaardige wijze het brood eet of de beker des Heren drinkt, zal zich bezondigen aan het lichaam en bloed des Heren.'

Doet u toch uw huiswerk eens, Meneer Krol, voor u een rel trapt.

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:39
0
Goede reactie Slechte reactie
Ouderwetser kan het ook niet .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:38
0
Goede reactie Slechte reactie
Inderdaad, we zijn weer ver' terug in de vorige eeuw .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: aad10 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:34
0
Goede reactie Slechte reactie
De RKkerk verliest in Nederland steeds meer aanhang en door rigide vast te houden aan zaken, denken ze dat ze goed doen.

Door mensen, om welke reden dan ook, de communie te weigeren, gaan ze in tegen het feit dat het geloof o.a. predikt: "oordeel niet opdat gij geoordeeld zult worden"..... volgens het geloof is de enige die mag oordelen god de almachtige vader.

Dwars er tegenin menen de zgn. hoogwaardigheidbekleders dat het hen wel is toegestaan te oordelen.

Ach laat ze lekker, hoe eerder die kerk leeg is hoe liever.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:31
0
Goede reactie Slechte reactie
Wat interesseren jullie je toch voor een kerk en leer die jullie helemaal niet interesseert?

Al die slechte verliezers ook hier...


Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:31
0
Goede reactie Slechte reactie
"Hij maakte duidelijk dat het deelnemen aan de communie van praktiserende homoseksuelen en hetero’s die zijn hertouwd daar niet onder vallen."

En wat heeft Vragender nu de hele tijd met zoveel woorden hier gezegd de afgelopen dagen?

...dat het deelnemen aan de communie van praktiserende homoseksuelen daar niet onder vallen.

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: telavivboy Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 13:29
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik toch denken dat ik op 26 February 2010 wakker was geworden, als ik dit zo lees dan is het geen 2010 maar 1910
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 12:58
0
Goede reactie Slechte reactie
bisschop Hurkmans heeft er kennelijk moeite mee dat de hostie wat het lichaam van Christus symboliseert het lichaam verlaat langs het plekje waar veel praktiserende homo's elkaar liefdevol treffen. Ja ja Hurkmans als grond personeel mag jij nog niet eens kijken naar deze h(g)eilige 3 eenheid Uhh triootjes.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ReneZ Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 12:53
0
Goede reactie Slechte reactie
en mag ik er hier als bonus ook nog een paar vloeken op laten volgen ?.... &((*(((**()))(*&&^^%$##@@#
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ReneZ Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 12:50
0
Goede reactie Slechte reactie
dan is het duidelijk ... met z'n allen voor het zingen en de viering de kerk uit .... om nooit, maar dan ook nooit meer terug te keren !
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 26-02-2010 12:36
0
Goede reactie Slechte reactie
Laat Hurkmans maar naar de Hel lopen .
We weten nu ECHT hoe er over gedacht wordt .
Ik heb een klacht over deze reactie

Alleen als je met je profiel ingelogd bent kun je reageren. Heb je nog geen profiel? Maak er dan nu een aan en klik hier. Heb je wel al een profiel? Log dan hieronder in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 
Shopaanbiedingen. Klik hier!
Poll
Een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door PVV en CU-SGP vind ik een prima zaak
Eens
Oneens
Geen mening
Sponsors
Zwaluwhoeve - Fonteyn Spas - Résidence Koningshof 
Villa Vroondaal - De Abdijtuinen - Politie 
Hivos - Vins d'émotions - Gay Games Köln 
Dolle dinsdag Oss - Parship - The Number 
Chatboy - Thermos Sauna - Steamworks Sauna 
De Roze Maandag van Els Bax
Roze Maandag in Tilburg was een bron van inspiratie voor topfotografe Els Bax. Zij liet zich inspireren door de oproep van wethouder Joost Möller om meer uitdagend te zijn.Ze trok over (...)

Submenu items
Nieuws op jouw site
Marketing-onderzoek
Historie 25 jaar
Marriage
Verkooppunten
Kenteken
Vraagbaak
Mark schrijft
MARK SCHRIJFT: EEN BRIEF AAN JOUOoit, een jaar of vijf geleden leerde ik voor het eerst echte vrienden kennen. Ik dacht dat het een solide basis zou zijn voor wat oo (...)

Nieuwsbrief
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!
Random profiel

 
.