GK.nl

##

164 bezoekers online
 Nieuws
Google
volg gaykrant-Twitter, wij volgen jou
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    RT @de_volkskrant [08:18] Bouterse krijgt als president visum: AMSTERDAM - ://bit.ly/cWvrU9
  • Twitter profile image of catje32 catje32
    Al is slapen één van mijn favoriete bezigheden, ik mis de onverwachtsheid van het leven die ieder moment voorbijgaat; #intentie
  • Twitter profile image of willemvandrunen willemvandrunen
    I found a perfect brand for the Russian market. Now convince the owner and make his company grow with Russian water
  • Twitter profile image of catje32 catje32
    Deze ochendploeg goedemorgenen en zonnige zaterdag wensen @vogel071 @Sjra1978 @Pjotrrrr @handicapnouen @Dominique_1983 @paalrapper
  • Twitter profile image of dimov000 dimov000
    Weblog RCS met.........De Kranten en de 4 Epubs en 1 Donald Duck van zaterdag 31 07 2010 http://is.gd/dUp5p
  • Twitter profile image of LGBTAsylumNews LGBTAsylumNews
    #New > LGBT rights defenders rejected by the African Union: Source: African Activist The Ghana News Agency report... http://bit.ly/dyPO7k
  • Twitter profile image of vonIrrwegen vonIrrwegen
    Good morning. Just arrived at my work in a windy, rainy and cold Amsterdam. Happy Saturday and thanks for your #followfriday mentions <3
  • Twitter profile image of ACTUALITIES ACTUALITIES
    www.vkblog.nl/user/bericht/edit/id/326992 /Patricia wil wassen-beeld Heeft wel inzicht,want Volwassen-beeld zit er niet in #in #PatriciaPaay
  • Twitter profile image of ronvanzeeland ronvanzeeland
    RonLodewijks (BrabantsDagblad) denkt dat statenleden op strand liggen & dus niet zullen sputteren bij zomerse GS-besluiten megastallen #niet
  • Twitter profile image of ipot ipot
    @MJF68 we hebben regenpakken bij ons :-)
  • Twitter profile image of JeroenZwolle JeroenZwolle
    Spannende dag. Hoezo? Word vervolgd :-)
  • Twitter profile image of Bart_deGraaf Bart_deGraaf
    Na al dat gewinkel wat tijd voor bezinning. Vandaag gaan wij naar het indrukwekkende Oorlogs-en Verzetsmuseum/Marshall Museum in Overloon.
  • Twitter profile image of politiq politiq
    Ik wil een #hittegolf
  • Twitter profile image of JaapJansen JaapJansen
    Hans van Baalen in Volkskrant: ,,Kamerlid was ik met passie en liefde. Maar het Europees Parlement, dat is meer corvee"
  • Twitter profile image of politiq politiq
    Goeiemorgen, good morning world!
  • Twitter profile image of politiq politiq
    @petrakramer thanks!
  • Twitter profile image of 12Dutch 12Dutch
    Goodmornin' y'all !
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Wigan-coach Martinez dolblij met komst Stam http://bit.ly/b6dXMp
Gay Games van start

 Vandaag gaan in Keulen de 8e Gay Games van start. Het belooft een groots sport-. cultuur- en partyevenement te worden met meer dan 10.000 deelnemers en nog eens vele duizenden bezoekers extra. Met het aantal deelnemers is het het..
  Gay Pride Amsterdam: boten en feesten

 Zaterdag 7 augustus is de Grachtenparade, ooit geïntroduceerd door GBA, het hoogtepunt van de jaarlijkse Amsterdam Gay Pride dat vanaf woensdag 4 augustus écht losbarst. Een festijn waar vele honderdduizenden plezier aan beleven. ..
 
Vaste bezoeker
Nog niet ingelogd
Naam:
Wachtwoord:
Ik ben nieuw
   
Nieuws
Wat gaat dieper godsdienst of seks?


 

'U neemt homo-zijn serieus, maar weigert het christen-zijn serieus te nemen.' Dat verwijt maakte SGP-kamerlid Kees van der Staaij (SGP, foto) aan Benjamin van Es, van  homojongerenblad Expreszo. De twee gingen in debat in het EO radio-1 programma Dit Is De Dag.

Van der Staaij is ongelukkig met de discussie, vanwege de tegenstelling tussen het politieke debat en 'de realiteit'. Volgens de politicus staan docenten met een homoseksuele levensstijl gewoonlijk niet te trappelen om op een orthodox-christelijke school te solliciteren.

Benjamin van Es is dat met Van der Staaij eens, maar ergert zich vooral aan scholen die van leerlingen vragen een formulier te ondertekenen waarin staat dat zij niet mogen uitkomen voor hun homoseksualiteit. Van der Staaij zegt echter niet op de hoogte te zijn van het bestaan van dergelijke formulieren. 'Homoseksuele leerlingen mogen wel uitkomen voor hun geaardheid, maar binnen de kaders van de grondslag van de school.'

Volgens de gereformeerde politicus is het mogelijk dat zowel homoseksuele docenten als homoseksuele leerlingen ervoor kiezen geen uiting te geven aan hun geaardheid, vanwege godsdienstige overwegingen. 'Godsdienst is dieper bepalend voor iemands identiteit dan homo-zijn'. Van Es noemt dat onzin. 'Godsdienst is een keuze, homo-zijn is een geaardheid. Die kun je niet verloochenen.'

Luister naar het debat, klik hier


Bookmark and Share      Stuur door via e-mail
<< vorig bericht   volgend bericht >>
copyright © 08-02-2010 Gay Krant - Alle rechten voorbehouden - Spelregels Reacties

Reacties:
Naam: maiq Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 16:50
0
Goede reactie Slechte reactie
Toegegeven Cobus, ik heb jouw foto's gezien...
en die zien er leuk uit!

Van God heb ik alleen de schepping gezien,
en daar horen óók respect&waarheen bij.(erg jammer)
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: maiq Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 16:47
0
Goede reactie Slechte reactie
Ja jongens en meisjes, God in de hemel heeft een lijstje opgesteld van dingen die de mens NIET mag doen.
Nou overtreden wij allemaal wel eens één van die dingen...
Maar de hetero? christen (met kleine c) is Zó blij dat ie er ééntje niet doet, dat ie er maar geen genoeg van krijgt dit de anderen in te wrijven!
En dat ie zélf de hele dag dingen 'fout' doet valt natuurlijk onder de genade...

Dit laatste is natuurlijk sarcastisch bedoelt, want ik kan de broeders af en toe wel onder hun ... schoppen van woede. hypocriete drop...len
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 16:30
0
Goede reactie Slechte reactie
God bestaat niet .
Homo's wel .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 15:01
0
Goede reactie Slechte reactie
Waarheen, waar heb ik het over Oeganda?
En inderdaad ik heb mijn stokpaardjes, en die zijn allemaal terug te brengen tot één punt:
Geen enkele overtuiging mag mensen op dat was ze zijn uitstoten. Doen zij dat toch of roepen zij op tot die uitstoting dan dienen zijn gestraft te worden.
En iemand is wat hij is en niet wat hij vindt. Voor wat hij is is hij niet verantwoordelijk, voor wat hij vindt wel.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 13:20
0
Goede reactie Slechte reactie
Dit bedoel ik dus! Wat een bedroevend peil!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 12:55
0
Goede reactie Slechte reactie
@waarheen

Maar ik kan jou ook nergens betrappen op het inhoudelijk ingaan op reacties van anderen. Als we het hebben over stokpaardjes dan kom jij voorlopig ook niet veel verder.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 11:35
0
Goede reactie Slechte reactie
3)

'Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.')(Paulus in Romeinen)


En als je dat allemaal niet aankunt, dan stel ik voor dat je als Christen in het geheel geen punt meer maakt van homosexualiteit.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 11:34
0
Goede reactie Slechte reactie
2)

Verder vind ik het raar dat Christenen wel hebben kunnen emanciperen van de steun die de God van de bijbel geeft aan slavernij, maar niet van Zijn homofobie. Mij dunkt dat we het bij christelijke reserve naar homo's toe over persoonlijke homofobie hebben die geëxcuseerd wordt met de Bijbel. En dan zwijg ik nog over het feit dat als SGP-er van der Staaij zelf het christen-zijn serieus neemt, hij voor invoering van de doodstraf van liefde bedrijvende homo's zou moeten ijveren, wat hij ook grondwettelijk mag. Dat namelijk eist het Oude Testament, en dat herhaalt Paulus ook in het Nieuwe.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: vragender Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 11:32
0
Goede reactie Slechte reactie
1)

'U neemt homo-zijn serieus, maar weigert het christen-zijn serieus te nemen. Dat verwijt maakte SGP-kamerlid Kees van der Staaij aan Benjamin van Es, van homojongerenblad Expreszo. De vraag is hier dus in laatste instantie: wat gaat dieper? Mij dunkt sexualiteit. Als van der Staaij in Mekka was geboren was hij Moslim geworden, Benjamin van Es zou ook op de maan nog homo zijn. Het is met sexualiteit als met ras: daar is niets aangepraat, niets cultureel. Christenen moeten ruimte hebben reserve uit te drukken naar homosexualiteit toe, maar discriminatie van homosexuelen gaat te ver
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Sindala Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 10:53
0
Goede reactie Slechte reactie
Groot verschil tussen godsdienst en sexuele geaardheid. De woorden zeggen het al. Christen zijn, is een keuze n.a.v. een behoefte aan religieuze beleving. Mijn sexuele geaardheid is door God gegeven en daardoor geen keuze. Ik ben immers net als elk ander geschapen naar God's evenbeeld en daarmee ook als homo... PERFECT.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 10:25
0
Goede reactie Slechte reactie
Dat afvoeren uit de samenleving van alle homo's,omdat ze homo zijn, werd vorige maand gepland door christenen in het christelijke (85%) Oeganda, en zal ook in essentie zo worden uitgevoerd.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 9:59
0
Goede reactie Slechte reactie
... uit naam van een overtuiging politiek gaat bedrijven en wetten indient (of oproept die te ontduiken) die die gevaarlijke discriminerende gedachten tot wet en dus feitelijke situatie maken. Het uitsluiten of wegsturen van mensen op een bepaalde plek (school, winkel, straat) enkel om wie ze zijn, is het begin van het afvoeren van mensen uit de samenleving.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 9:56
0
Goede reactie Slechte reactie
@Waarheen, de Telegraaf is misschien inhoudelijk niet altijd de beste krant, maar er staan meer aantoonbare waarheden in dan in de Bijbel die jij gebruikt om te citeren. Verder is het verhaal van de SGP alles behalve een grapje. De SGP probeert vrouwen te weren uit de politiek: enkel en alleen omdat ze vrouw zijn. Zoals er ook geen openlijk homoseksueel iemand op hun lijst staat: iets dat bij jouw partij ook het geval is. Mogen mensen zoiets vinden? Je kan mensen hun gedachte en gevoel niet afnemen, dat klopt. Maar je mag wel bezwaar maken als mensen met dat soort gedachten ...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: gayfemale Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-02-2010 2:34
0
Goede reactie Slechte reactie
@ waarheen, klassieke trol. Zout es op man.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Argus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 23:57
0
Goede reactie Slechte reactie
@waarheen: je komt niet verder dan wat platituden. Inhoudsloos dus.

@Emmapeel: je 2e bijdrage... de kern raak je er mee. helemaal eens
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: RickvanSant Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 23:17
0
Goede reactie Slechte reactie
Wat een ongelooflijke arrogantie heeft deze man door te stellen dat godsdienst dieper bepalend is voor iemands identiteit dan homo-zijn. (Die arrogantie is vele gelovigen overigens niet vreemd.) Objectief wetenschappelijk onderzoek heeft al jaren geleden uitgewezen dat homoseksualiteit aangeboren is.

Ben ik het overigens een keer eens met waarheen. De stelling dat scholen die van leerlingen vragen een formulier te ondertekenen waarin staat dat zij niet mogen uitkomen voor hun homoseksualiteit, dient onderbouwd te worden met bewijs. Anders kan iedereen wel wat roepen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 22:50
0
Goede reactie Slechte reactie
2
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als de homowereld (die ook niemand lastig valt en gewoon wil leven) een politieke component zou krijgen. Als deze homopartij in hun partijprogramma zou hebben staan dat gelovigen niet meer met elkaar mogen trouwen en geen politieke functies meer mogen bekleden, zou Nederland te klein zijn. De CU durft dit soort discriminatie schaamteloos tot hun mores te rekenen! Homo’s komen niet in vereniging bijeen om christenen, moslims of joden het leven zuur te maken. Omgekeerd kunnen gelovigen maar niet ophouden zich met homoseksuelen bezig te houden!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 22:49
0
Goede reactie Slechte reactie
1
Waarheen maar ook Respect hier op de site, bagatelliseren de situatie door het te doen voorkomen dat het hier groepjes mensen betreft die niemand lastigvallen en gewoon lekker via hun eigen geboden willen leven. Als dat zo zou zijn dan zouden het alleen geloofsgemeenschappen zijn maar bijna alle geloofsgemeenschappen hebben een politieke component. Dat wil zeggen dat ze deze geboden niet alleen willen opleggen aan hun eigen groep maar ook aan anderen die daar niet toe behoren. En als die anderen dan gaan protesteren noemt Waarheen dat “stemmingmakerij”
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: hermans Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 21:18
0
Goede reactie Slechte reactie
Van der Staaij maakt een denkfoutje. Dat homo's (met een homosexuele levensstijl) niet staan te trappelen om te werken op een orthodox-christelijke school komt omdat je als homo wordt afgewezen; sterker nog men zich superieur voelt t.o.v. homo's. De school is dus het probleem en niet de homo!
Van mij mag dat maar dan ook geen overheidsgeld naar deze scholen. Uitsluiten van leraren en/ of leerlingen op grond van sexe, geaardheid, ras of geloofsovertuiging moet je niet met gemeenschapsgeld (willen) financieren.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 20:53
0
Goede reactie Slechte reactie
Nee Waarheen er bestaat geen officiele homo clausule zoals er ook geen anti-vrouwen clausule bestaat, en waarom niet? omdat het ze geld kost als het openbaar wordt, maar dat ze onder de tafel afspraken mogen maken dat is toch algemeen bekend, lees vandaag alleen de kop op de voorpagina van de Telegraaf: "SGP gaat Joden weren met trucs!"
O nee, er staat vrouwen, nou ja Van der Staaij zegt het al, of je zo geboren bent of het is je overtuiging, wij van de SGP (in veel gemeente lijstverbinding met de CU) zien geen verschil.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 20:46
0
Goede reactie Slechte reactie
Waarheen, het toppunt van seks en godsdienst: jij laat je naaien door de christenunie.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: rinusjanssink Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 20:45
0
Goede reactie Slechte reactie
'Homoseksuele leerlingen mogen wel uitkomen voor hun geaardheid, maar binnen de kaders van de grondslag van de school.'

Het nieuwe schoolvoorbeeld van terminis contradictio?


'Godsdienst is dieper bepalend voor iemands identiteit dan homo-zijn'.

Er van uitgaande dat religie inderdaad een aantasting is van de menselijke geest, klopt dat wel.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 20:43
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik zat in de baarmoeder en toen kwam er een stem: 'mensje, wat wil je later zijn: man of vrouw? homo, hetero, transgender? blank of zwart? christen, atheïst of moslim? Ik dacht na, een mooie wulpse Aziatische of een geile zwarte man, wat zou ik kiezen? En toen dacht ik er is maar één echt belangrijk verschil, en ik riep: atheïst, de rest maakt me niet uit!
Serieus: welke ideologie je ook aanhangt, je kiest hem zelf. Wees je daar bewust van en ... je bent mede verantwoordelijk.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 20:30
0
Goede reactie Slechte reactie
Blijven ontkennen Waarheen dat is waar jij goed in bent !
Trek maar weer partij voor de SGP die het enorm achter hun ellebogen hebben
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ReneZ Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 19:52
0
Goede reactie Slechte reactie
wat een stuitende arrogantie van een kamerlid dat tot een partij behoort die discriminatie rechtvaardigt (vrouwen worden bij de SGP nog steds aan de kant geschoven en als onlosmakelijk verlengstuk van het aanrecht beschouwd) ... en nu "moeten" homo's hun seksualiteit ook nog eens ondergeschikt maken aan het geloof? ...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: gayfemale Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 19:07
0
Goede reactie Slechte reactie
@ Argus 'Als een gristen een homo met rust zou laten zou de homo de Christen serieus nemen.'
Precies.
Misschien moet je tegen zo'n grefo eens zeggen dat je wel heterosexueel mag zijn, maar niet doen. Nooit doen. Zouden ze het dan snappen (het principe)?
Ik begrijp gewoon niet wat ze niet (willen!) snappen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Argus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 18:40
0
Goede reactie Slechte reactie
En nu iets ongenuanceerder.

Ik ben niet gelovig. Ik ben atheist en humanist. En ik gruwel van de zelfgenoegzaamheid van gristenen die zich bij voorbaat boven de "gewone" mens plaatsen.

Waar haal je het lef vandaan?

Dat geldt overigens niet alleen voor gristenen, maar voor elke ultra gelovie, van welke religie dan ook.

Geloven vind ik prima, dogma's ik veeg er mijn reet mee af.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Argus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-02-2010 18:36
0
Goede reactie Slechte reactie
Als een gristen een homo met rust zou laten zou de homo de Christen serieus nemen.

De gristen verdoemd de homo naar een bestaan in de kast, de homo die een Christen ontmoet die hem laat zijn voor wie hij is zal die Christen respecteren.

En jezelf als gristen boven de mens an sich (godsdienst is dieper bepalend...) zal de homo voor die gristen geen enkel respect hebben.

Homo betekent mens.... een Christen zou dat aanspreken.

En anders moet hij de 10 geboden er nog maar eens op nalezen.

Amen, Mazzel & Broche, en veel geluk
Ik heb een klacht over deze reactie

Alleen als je met je profiel ingelogd bent kun je reageren. Heb je nog geen profiel? Maak er dan nu een aan en klik hier. Heb je wel al een profiel? Log dan hieronder in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 
Shopaanbiedingen. Klik hier!
Poll
Een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door PVV en CU-SGP vind ik een prima zaak
Eens
Oneens
Geen mening
Sponsors
Zwaluwhoeve - Fonteyn Spas - Résidence Koningshof 
Villa Vroondaal - De Abdijtuinen - Politie 
Hivos - Vins d'émotions - Gay Games Köln 
Dolle dinsdag Oss - Parship - The Number 
Chatboy - Thermos Sauna - Steamworks Sauna 
De Roze Maandag van Els Bax
Roze Maandag in Tilburg was een bron van inspiratie voor topfotografe Els Bax. Zij liet zich inspireren door de oproep van wethouder Joost Möller om meer uitdagend te zijn.Ze trok over (...)

Submenu items
Nieuws op jouw site
Marketing-onderzoek
Historie 25 jaar
Marriage
Verkooppunten
Kenteken
Vraagbaak
Gastblog: Maarten van den Driest
“Niks Begrip – Begrijpen!”Onze zo roemruchte poldersamenleving loopt over van begrip. Alles lijkt wel beter te worden van begrip. Jammer alleen dat het niet waar is. (...)

Nieuwsbrief
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!
Random profiel

 
.