GK.nl

##

207 bezoekers online
 Nieuws
Google
volg gaykrant-Twitter, wij volgen jou
  • Twitter profile image of pramitjnathan pramitjnathan
    Love Really Isn't Love until it's Given Away!! | RT @KevinMinott @ButtercupD @Paulynesian
  • Twitter profile image of feromoon feromoon
    Shawn Chapman Holley http://bit.ly/b9xdng
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    Van mij mag ik naar buiten hoor! http://yfrog.com/83dliqej
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Onbeveiligde computer is de zwakste schakel http://bit.ly/aCahEw
  • Twitter profile image of JanA020 JanA020
    Onbegrijpelijk, hoe regeringsgeil moet @maximeverhagen zijn om op deze basis met PVV steun te willen regeren. Het CDA wordt gesloopt!
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Goal Smolov helpt Feyenoord niet tegen Benfica http://bit.ly/aOL63F
  • Twitter profile image of SchreeandBaby SchreeandBaby
    RT @ustream Check out OYM 7/27/10 http://ustre.am/:zV5w For my peeps who like to watch ;-) xx <3 ENJOY!!!
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    @den020 Simkaart vervangen en dan geen last meer van fail
  • Twitter profile image of JaapJansen JaapJansen
    Belgie werkt aan kabinet dat kan steunen op zeven partijen om staatshervorming door te kunnen voeren
  • Twitter profile image of TCATAndy TCATAndy
    @den020 Ik ben hem gespeerd naar de Vodafone winkel, uitstekend geholpen. Blijkt dat ik als trouwe klant al 5 jaar dezelfde sim had
  • Twitter profile image of gerbenDLR gerbenDLR
    Twitter komt met nieuwe service voor het vinden van de juiste Followers http://bit.ly/9VgzW3
  • Twitter profile image of pramitjnathan pramitjnathan
    The most important thing a father can do for his children is to love their mother. | RT @shilpiiz @suresandy1
  • Twitter profile image of pramitjnathan pramitjnathan
    Kites rise highest against the wind, not with it. ~Winston Churchill | RT @foreverulove
  • Twitter profile image of SchreeandBaby SchreeandBaby
    HOLLA TWEETHEARTS! CHECK THE SHOUTBOX! xx <3 http://www.schreeandbaby.com/index.php?www
  • Twitter profile image of willembeer willembeer
    heerlijk vandaag thuis
  • Twitter profile image of LurleenOnline LurleenOnline
    New @ #PHB AZ: Expedited SB1070 hearing request denied by 9th Circuit http://bit.ly/c9YeKv
  • Twitter profile image of EricVerberne EricVerberne
    Very powerful! This man lost his job, savings, friend's savings & yet found a way to turn his life around. http://budurl.com/s7h5
  • Twitter profile image of brkehv brkehv
    [ed.nl] Al in 1910 'achter het stuur geboren' http://dlvr.it/3DQsY [eindhoven nieuws]
  • Twitter profile image of brkehv brkehv
    [ed.nl] Meer conflicten dan buurtbemiddelaars http://dlvr.it/3DQsX [eindhoven nieuws]
  • Twitter profile image of catje32 catje32
    Ga nog een uurtje knijpen.
Gay Games op punt van beginnen

 Morgen (31 juli)  beginnen in Keulen de 8e Gay Games. Een geweldig sport-. cultuur- en partyevenement met meer dan 10.000 deelnemers en nog eens vele duizenden bezoekers extra.Wie zich de Gay Games van 1998 in Amsterdam herinnert,..
  Gay Pride Amsterdam: boten en feesten

 Zaterdag 7 augustus is de Grachtenparade, ooit geïntroduceerd door GBA, het hoogtepunt van de jaarlijkse Amsterdam Gay Pride dat vanaf woensdag 4 augustus écht losbarst. Een festijn waar vele honderdduizenden plezier aan beleven. ..
 
Vaste bezoeker
Nog niet ingelogd
Naam:
Wachtwoord:
Ik ben nieuw
   
Nieuws
Amnesty stopt inzet voor homo-rechten


 

UPDATE - Amnesty Nederland heeft besloten om homorechten geen prioriteit meer te geven. Dat zegt Amnesty-directeur Eduard Nazarski in het meest recente nummer van het Amnesty-ledenblad Wordt Vervolgd.

Dat Amnesty International voornemens was een eind te maken aan haar inzet voor gelijke rechten voor homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders bleek deze week al eerder. De pas op de plaats zal in elk geval tot 2016 gaan duren.

Over het waarom van deze keuze zegt Nazarski dat het niet zo is dat Amnesty niets meer aan homorechten zal doen of dat de organisatie daarover geen mening meer zal hebben. “Waar nodig zullen we onze stem laten horen. Maar het is geen prioriteit meer. Nederland telt al veel clubs die opkomen voor homorechten. We moeten ons afvragen of we daar wel wat aan toe kunnen voegen”.

Zonder inhoud
GK.nl kwam als eerste met dit nieuws toen dit bleek uit een schrijven dat Nettie Tetelepta, regiocoördinator Projecten Amnesty International Flevopolder/Noord-Holland/Utrecht, dit weekend verstuurde aan haar vrijwilligers.

Tetelepta schreef: ”Zaterdag 1 augustus waren we met de Amnestyboot zichtbaar tijdens de Gaypride voor een half miljoen mensen. Veel waardering en repsect hebben we gekregen, gezien de vele positieve reacties van de mensen aan de kant. Vanaf 2010 zullen we helaas niet meer mee mogen varen tijdens de Gaypride. Voor de jaren 2010 - 2016 is door  Amnesty Nederland helaas besloten om homorechten GEEN prioriteit meer te geven. Dit betekent concreet dat we niet meer mee mogen varen met een eigen boot tijdens de Gaypride, er geen cases (acties)  meer komen waarvoor we in actie kunnen komen en dus geen concrete handtekeningenactie meer hebben etc.”

”Dit betekent dus dat we nog wel mogen aansluiten bij lgbt-activiteiten, maar totaal zonder inhoud en actie. Op deze manier vinden we dat we geen meerwaarde hebben bij deze activiteiten en is besloten om alle regionale lgbt netwerken op te heffen. Dit geldt ook voor de Amnesty LGBT FNU hyvespagina, deze mogen we onder de naam Amnesty niet verder laten bestaan. Spijtig allemaal maar ik heb geen keuze want ik heb jullie als lgbt-netwerk dan nog weinig te bieden als we inhoudelijk niets meer hebben. Dit jaar was het al vreselijk moeilijk om überhaupt een case uit Londen te krijgen voor de lgbt activiteiten. Per 31 december zal het fnu lgbt netwerk worden opgeheven en de hyvespagina worden verwijderd.”

Jaren tachtig
In de jaren tachtig had Amnesty ook al grote moeite om homo-rechten als onderdeel van haar mensenrechten te beschouwen. In 1984 kreeg de Nederlandse tak van Amnesty zware kritiek te verduren omdat men in die dagen weigerde op te komen voor homoseksuele gevangenen, elders in de wereld. Ondanks herhaalde druk van onder meer de Stichting Vrienden van de Gay Krant duurde het dertien jaar totdat AI homorechten erkende als onderdeel van haar activiteiten. Pas in 1997 worden de lgbt-rechten in Roemenië als eerste aan de kaak gesteld.

Henk Krol, voorzitter van Stichting Vrienden van de Gay Krant, is zeer teleurgesteld: ”In de begintijd van de Gay Krant, nu dertig jaar geleden, kostte het de redactie vele jaren om Amnesty International ervan te overtuigen dat homorechten óók mensenrechten zijn. Later heeft de SVGK er veel inspanningen voor geleverd om de rechten van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders op de agenda van AI te krijgen. Het is bijzonder zuur om aan de vooravond van ons 30-jarig bestaan te moeten constateren dat AI de belangen van deze groepen kennelijk weer met het grootste gemak ter zijde schuift. De afgelopen jaren wijzen steeds meer signalen er op dat de acceptatie van homoseksuelen opnieuw op haar retour is. Dat zo’n signaal uitgerekend ook vanuit de kantoren van Amnesty International moet klinken, doet extra pijn.”

10 december
Op 10 december 1948 nam de Verenigde Naties de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) aan. Sindsdien is 10 december de Internationale Dag van de Mensenrechten. Ieder jaar vraagt Amnesty op de Dag van de Mensenrechten aan de Nederlandse bevolking om in actie te komen voor de mensenrechten. SVGK raadt leden van AI aan die dag aan te grijpen om een stevig protest te laten horen.

Ook het COC, dat op een aantal terreinen samenwerkt met Amnesty,  is droef over het besluit: “Wij betreuren dat besluit en roepen Amnesty op dat besluit te heroverwegen’, zegt Wouter Neerings, voorzitter van COC Nederland.

Amnesty-directeur Eduard Nazarski laat na alle commotie die is losgebarsten weten dat er in Nederland al genoeg organisaties zijn die zich met de belangen van homo’s bezighouden.

Arthur Japin zit donderdag om 17.35 uur samen met de directeur van Amnesty live op tv bij Tijd voor Max. Hij zal hem dan aanspreken op deze kwestie.

Alice Verheij voert actie tegen AI vanwege dit besluit. Op haar website is meer te lezen.

Persverklaring
Geschrokken van alle ophef kwam AI vanmiddag met een persbericht:

Amnesty International is niet van plan om het werk tegen discriminatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders (LGBT’s) te stoppen.

In verschillende media werd ten onrechte bericht dat Amnesty International (AI) het werk tegen discriminatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders (LGBT’s) met ingang van komend jaar zal stoppen. Op GK.nl verscheen zo’n bericht onder de kop ‘Amnesty stopt inzet voor homorechten’ en DePers.nl kopte ‘Amnesty laat homorechten varen’. ‘Deze berichten berusten op een misverstand’, aldus Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International Nederland.

Amnesty International heeft afgelopen zomer een internationaal beleidskader aangenomen voor de periode 2010 – 2016 waarin discriminatiebestrijding een belangrijk onderdeel is. Ook in de op dit beleid gebaseerde internationale en Europese plannen voor 2010 en 2011 zet de organisatie zich in tegen discriminatie, waaronder op grond van seksuele oriëntatie. Amnesty International zal in Europa wederom actief deelnemen aan verschillende Gay Prides, zoals de organisatie ook de afgelopen jaren deed in, bijvoorbeeld, Riga (Letland) in 2007, 2008 en 2009 en Boedapest (Hongarije) in 2009.

Daarnaast voert Amnesty International ook in 2010 actie voor een goede Europese antidiscriminatierichtlijn die ook discriminatie op grond van seksuele oriëntatie binnen de Europese Unie moet bestrijden.

Amnesty International Nederland bood onlangs zo’n 35.000 handtekeningen aan bij de Tweede Kamer om de Nederlandse en internationale inspanningen van de organisatie voor een effectieve Europese antidiscriminatierichtlijn kracht bij te zetten. In 2010 blijft Amnesty International Nederland bij de Tweede Kamer en het kabinet aandringen op Nederlandse steun voor deze richtlijn. Ook andere Europese afdelingen van Amnesty International zullen wederom campagnevoeren voor EU-brede steun voor de richtlijn.

In 2010 zal ook Amnesty International Nederland wederom actief meewerken en deelnemen aan Europese Gay Prides . ‘We kijken natuurlijk wel waar onze inzet het meest nodig is, in Nederland of elders in de wereld. Wij zijn een internationale organisatie waarvan de zorgen en inzet niet stoppen aan de Nederlandse grens. Daarom zullen wij in Nederland minder zichtbaar actievoeren tijdens roze festivals en elders in Europa juist meer’, aldus Nazarski.


Bookmark and Share      Stuur door via e-mail
<< vorig bericht   volgend bericht >>
copyright © 08-12-2009 Gay Krant - Alle rechten voorbehouden - Spelregels Reacties

Reacties:
Naam: malice Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 14-12-2009 17:08
0
Goede reactie Slechte reactie
lieve meneren en mevrouwen, jongens, meisjes en andersen. Het gaat om LGBT rechten, niet om homorechten. Zullen we het voortaan over LGBT hebben want ik ben geen homo maar L en T. Dus voel ik me niet thuis met de inmiddels behoorlijk irritante gelijkschakeling van homo en LGBT. Het gaat hier dus om VEEL MEER mensen dan homoseksuelen. Laten we hier nu eens zuiver in worden. Het is al erg genoeg dat Amnesty doet wat ze zelf zeggen maar dat zelfs hier alleen over homo's gesproken wordt is belachelijk. Als lesbische vrouw met transseksuele achtergrond voel ik me hier zo niet thuis of welkom.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: rikvado Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 12-12-2009 18:15
0
Goede reactie Slechte reactie
Daarom zullen wij in Nederland minder zichtbaar actievoeren tijdens roze festivals en elders in Europa juist meer’, aldus Nazarski.

Voor een internationale organisatie een te verdedigen standpunt toch? Er is zeker nog/weer veel werk aan de winkel op het terrein van GLTB-problemen. Maar als je beperkte middelen hebt, dan is kun je misschien beter inderdaad beter besteden elders in de wereld dan in NL.

Het zou de GK sieren als de kop van het artikel wordt aangepast. Want die vlag dekt de lading in het geheel niet. Ze is zelfs volledig onjuist.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 11-12-2009 0:20
0
Goede reactie Slechte reactie
In het persbericht van Nazarski lees ik niet dat er speciale aandacht zal zijn voor de rechten van HLGTB-mensen. De rechten voor genoemde mensen mogen meeliften wanneer Amnesty toch bezig is met allerlei discriminatie onderwerpen aan te pakken. Stiekem zal Nazarski zijn doel om geen aandacht meer aan homorechten te besteden echt wel bereiken, door meer en meer dat mee laten liften te vergeten.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 10-12-2009 3:03
0
Goede reactie Slechte reactie
Waarschijnlijk hebben Gristelijke groeperingen laten weten aan Amnesty Nederland, dat zij deze organisatie niet kunnen steunen, zolang Amnesty zich nog het lot van vervolgde homo's aantrekt. Amnesty verwacht vanuit Gristelijke hoek zeer royaal te worden beloond, wanneer "de homorechten geen prioriteit meer" zullen genieten. Zo worden de rechten van HLGTB-mensen verkwanseld.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: shabnam Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 10-12-2009 0:55
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty zou voor de rechten op moeten komen voor mensen die beschuldigd worden van homosexualitieit !!
Hoezo de rechten van homo's ?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: HardeWijker Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 22:03
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty International heeft ook een opmerkelijk beleid met betrekking tot wie zij wel tot de orde roepen en wie niet, daarnaast neemt men het niet zo nou met de vrijheid van meningsuiting als de mening niet ten gunste van Amnesty International is. Google maar even wat Eduard Nazarski geschreven heeft over de Zwitserse minaretten en dat het commentaar daarop op mysterieuze wijze is verdwenen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: sacha Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 17:47
0
Goede reactie Slechte reactie
Heeft directeur Nazarski een training bij Emile Ratelband gevolgd?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 17:11
0
Goede reactie Slechte reactie
Quaker ik vind die roze onzinboten wel gezellig elk jaar weer .
Mocht jij dat nou niet vinden ! "Is dat jouw probleem toch .
Er zijn er genoeg die het wel leuk vinden .
Ieder zijn meug he "Amnesty kan van mij de boom in voortaan, qua de gift die ze van mij elk jaar kregen, gaat dat voortaan naar Greenpeace, "die van mij een betere gift krijgen als voorheen .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: quaker Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 7:56
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik snap die bij Amnesty lui wel. Dat geld voor zo’n roze onzinboot kan toch veel beter besteed worden? Huur advocaten in om terdoodveroordeelden vrij te pleiten!

Angela - 07-12-’09 19:40


Amnesty past zich al bij voorbaat aan de grefo’s aan? Of hoeft het alibi niet langer in stand te worden gehouden?
Zolang er ergens ter wereld nog mensen vervolgd worden om LBGT rechten, is het aanhouden van een dergelijke tak ook in Nederland noodzakelijk.

christinA eijkhout (E-mail) - 07-12-’09 19:59


Er is veel belangrijker werk te doen dan deze lobby te voeren. Ter dood veroordeelden bijstaan, mensen die in onvrijheid leven bemoedigen, gemartelden juridisch helpen etc. Die Henk Krol kan ongezien de pot op. Niks wordt hier terzijde geschoven, geld en mensen worden gewoon anders ingezet. Ik, als vrijwilliger en donateur van Amnesty begrijp dat wel. Je kunt maar één keer je geld/tijd en energie ergens insteken. (en kom ajb niet aan met dat ik een grefo zou zijn, ben gewoon een Amsterdamse homo. Die overigens geen last heeft van discriminatie als hij zich een beetje fatsoenlijk gedraagt).

Teun - 07-12-’09 20:23


Volledig mee eens Teun. Zo’n hoop geld hebben ze bij ngo’s zoals Amnesty ook weer niet, zeker nu niet. Als “goede huisvrouw” of huisvader zou ik mijn geld ook eerst besteden in mensen die het ergst getroffen worden. Al kan je mensenrechtenschendingen niet afwegen of vergelijken met elkaar. Betwisten dat lgbt’s in Nigeria of Iran het vreselijk hebben en dat het bij ons ‘zo slecht nog niet’ is, kan je moeilijk of beter, kan ik moeilijk.

Darlene - 07-12-’09 20:35


Amnesty houdt zich voortaan liever bezig met de stelselmatige armoede elders dan met toenemende discriminatie en schendingen van privacy en homorechten hier.
Dus wat heeft het Nederlandse volk tegenwoordig aan Amnesty? Geen ene zak.
Amnesty dient andermans globaliseringsagenda. En intussen verwordt Nederland tot een politiestaat.

Bert - 07-12-’09 21:49


Dus dan moet Amnesty International, Ilga, COC enz ook maar gelijk op houden met de LGBT’s in Iran, Litouwen of Oeganda te verdedigen, bedoel je dat Bert? Want ook daar heeft het Nederlandse volk niets aan he. Sja, zo gaat dat met solidariteit, dat voel je doorgaans voor een ander, niet voor jezelf.

Darlene - 07-12-’09 22:14


Ja Darlene, laten we met Amnesty vooral al het water naar verre zeeën gaan dragen en intussen de Nederlandse kinderen met het badwater blijven weggooien. Daar heeft de rest van de wereld in de toekomst ook wat aan…

Bert - 07-12-’09 22:23


Mwah, nou heb ik wel een beetje het idee dat de homo’s in Nederland ondertussen (gelukkig) fatsoenlijk hun leventje kunnen leiden. Waarschijnlijk hebben ze andere problemen de prioriteit gegeven, en daar kan ik me best in vinden.

Joost (URL) - 07-12-’09 23:22


Amnesty voerde vooral actie voor homorechten in het buitenland. Anderhalf jaar geleden werd trots het LGBT-netwerk in het leven geroepen, want, volgens Amnesty, ‘gay rights are human rights’. Zijn al die problemen 1,5 jaar later ineens opgelost? Het is niet zozeer een kwestie van geld, maar van prioriteiten. Was er dan niet aan begonnen.

Inge - 08-12-’09 00:30


Waren ze er niet aan begonnen, dan was er in de afgelopen 1,5 jaar ook niets gebeurd. En dan helemaal zeggen dat Amnesty niets voor LGBT’s doet? Moeilijk allemaal. Met het werk voor gay rights in het buitenland wordt ook helemaal niet gestopt, als ik de reactie van Nazarksi op ALice’s pagina goed begrijp.

Darlene - 08-12-’09 10:15


Inkoppertje:

Amnesty International komt uit de kast.

Susanne - 08-12-’09 12:09


Maaarrrre nu we toch bezig zijn met een ‘audit’.

Wat verdient dat nou, zo, werken bij Amnesty International?

Gewoon je gemiddelde bestuurders/ managers baan?
Nog vertrekpremies? Lease auto’s? Overnachtingen? Etentjes? Gouden handdrukken?

Willen toch wel weten wat er met dat donatie geld zoal gebeurt. En dat het daadwerkelijk voor internationale mensenrechten wordt ingezet.

Susanne - 08-12-’09 12:23


goed bezig amnesty

jeroen - 08-12-’09 14:17


Hou toch op met die stomme homoparade, de homo’s willen toch geaccepteerd worden? nuwel dan moeten zij niet buiten de boot vallen met hun parades,want dat is niet meer, nodig want nu op dit momentheb je meer homo’s dan hetero’s.
Tenminste iedereen zegt nu dat hij homo is, tja dan moet ik het ook maar worden..

Beatrix - 08-12-’09 14:57


Tsja, ben ik een keer boos, wordt iedereen dat. Niet erg hoor. Wel terecht.
Wat mij wel opvalt is dat iedereen het over homo’s heeft. Het gaat om LGBT dus ook om lesbo’s, biseksuelen en transgenders.

De idee dat er geen mensenrechtenkwesties in Nederland spelen is onjuist. Transgenders bijvoorbeeld moeten nog steeds aantoonbaar onvruchtbaar zijn om een juridische geslachtswijziging te kunnen kopen tegen een idioot hoog bedrag. Zelfs internationaal is al lang vastgesteld dat dat een schending van mensenrechten is.

Maar er is meer. Toename van geweld, ridiculisering en achterstelling (zoals de lesbische dames die op Aruba wilden gaan wonen als gehuwd stel en daar vreselijk werden aangepakt). Er is veel meer. Helaas.

LGBT bestaat echt niet alleen uit homomannen dus zou het voor de verandering wel prettig zijn als die niet altijd als uitgangspunt voor reacties worden genomen. De blik op dit punt is nog steeds onvoorstelbaar smal in dit landje dat zichzelf zo intelligent vindt. Dus mensen neem eens de rechten van lesbische vrouwen, biseksuelen en transgenders in het hoofd voordat jullie roepen dat er hier in Nederland niets meer gedaan hoeft te worden.

En over mensenrechten: het afgelopen jaar zijn er wereldwijd ruim 160 gevallen van moord op een transseksueel bekend en dat is een topje van trieste ijsberg. De laatste moord op iemand uit de transgendergemeenschap in Nederland was in 2007. Niet bepaald ver weg.

Maar goed, punt blijft dat Amnesty nog geen twee jaar terug LGBT-ers mobiliseerde om bij Amnesty actief te worden en die nu vervolgens al weer afdankt. Dat is een vorm van minachting waar Amnesty geen uitleg geeft of enige spijt van vertoond.

Hartelijke groet,
Alice Verheij

Alice Verheij (URL) - 08-12-’09 23:46
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: quaker Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 7:55
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty: dikke vinger voor de homo’s

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International is klaar met de rechten van homo’s in Nederland. Dat blijkt uit een mailtje dat de organisatie vandaag verstuurde naar de vrijwilligers die zich bezighouden met homorechten. Quote uit de mail: “Voor de jaren 2010–2016 is door Amnesty Nederland helaas besloten om homorechten GEEN prioriteit meer te geven.”

Dat betekent dus geen boot meer tijdens de Gay Pride, de Hyves-pagina wordt opgedoekt en verder kan roze Nederland hun steun vergeten.

Opmerkelijk, want er valt qua homorechten nog veel te doen, zoals ook GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema vanavond fijntjes twittert. Amnesty Nederland is echter wel klaar met de LGBT-rechten (‘Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender’). Amnesty-directeur Eduard Nazarski is de boel inmiddels al aan het spinnen. Homorechten hebben volgens hem een ‘veel lagere prioriteit omdat er in ons land gelukkig veel organisaties zijn die opkomen voor LGBT-rechten.’

Aha, daar zien we dagelijks het resultaat van. Enfin, Opperhomo Henk Krol is, terecht, boos over de koerswijziging van Amnesty International. Hij observeert dat de belangen van homo’s vaker ‘met het grootste gemak ter zijde worden geschoven’. “Dat zo’n signaal uitgerekend ook vanuit de kantoren van Amnesty International moet klinken, doet extra pijn,” zegt Krol.” Het hele verhaal over de kwestie inclusief reacties leest u op de website van Alice Verheij, die ons op de kwestie attendeerde. Briefkaartenactie, iemand?

Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: brian Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 09-12-2009 3:00
0
Goede reactie Slechte reactie
Het persbericht van Eduard Nazarski is voor mij een enorme opluchting.

AI is een internationaal gerespecteerde organisatie die zich inzet voor mensen die worden gemarteld, onterecht gevangen gezet of ter dood veroordeeld. In diverse landen gebeurt dit puur op basis van hun sexuele geaardheid. Het was echt niet voor te stellen dat AI deze mensen ineens in de steek zou laten: en zo te zien is dat ook niet zo.

Oeganda dreigt de nieuwste boosdoener te worden. Iran, Egypte, Marokko, Saoedi Arabië en veel andere landen blijven de HLBT rechten schenden op afschuwelijke wijze. Go Amnesty.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 22:34
0
Goede reactie Slechte reactie
Ligt het nu aan mij of is het niet meer te volgen waar het nu precies omgaat. Ik vind het allemaal nog al vaag wat er gebracht word en het is me niet duidelijk wat er nu gebeurt. Gaat AI nu wel of niet het verdedigen van mensenrechten tot bepaalde groepen beperken?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: malice Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 22:28
0
Goede reactie Slechte reactie
@respect het gaat over LGBT rechten, niet homorechten.

Of vindt je het normaal dat een transgender moet aantonen onvruchtbaar te zijn om een juridische geslachtswijziging tegen extreem hoge kosten (meer dan 1300 euro) te laten plaatsvinden. Hoezo integriteit van lichaam, was dat niet opgenomen in het mensenrechtenstatuut?
Wordt wakker! Ook Nederland schendt mensenrechten!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: malice Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 22:25
0
Goede reactie Slechte reactie
Als aanstichtster van de discussie rond het niet voorgenomen maar volgens Amnesty zelf al genomen besluit om de prio van de LGBT rechten af te halen ben ik blij met de commotie die ontstaan is. Amnesty reageert vaag, ook op hun site. Geen reactie op de inhoud maar 'damage control'.

GK, COC en vele anderen reageren nu en voeren de druk op Amnesty terecht flink op.

Let op: het gaat niet over homorechten maar om LGBT rechten. Vanuit mijn persoonlijk perspectief als transgender leef ik dagelijks met schending van mijn mensenrechten, zelfs in Nederland. Er is nog zoveel te doen, Amnesty!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 20:26
0
Goede reactie Slechte reactie
@Waarvoor .
Ze is goed omgeturnd in Zwitserland .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: frederique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 20:25
0
Goede reactie Slechte reactie
Laten we eerlijk zijn: alle mooie woorden van AI die iets anders suggereren ten spijt: als er geen lokale LGBT-netwerken meer zijn, worden minder acties (zowel nationaal als internationaal) rond LBGT ondersteund als dat die netwerken er wel zijn. Dit betekent dus een achteruitgang in het aantal handtekeningen dat je verzamelt (en dus: in je effectiviteit) van ZOWEL nationale AlS internationale acties op LGBT-gebied. Die lokale actiegroepen kosten echt een habbekrats.

Ik vind het erg teleurstellend wat er nu gebeurt...

Groetjes,

Frederique
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Maarten13 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 16:10
0
Goede reactie Slechte reactie
Kluif, in welk televisieprogramma wordt daar VANAVOND aandacht aan besteedt?
LAAT NEDERLAND JUIST EEN VOORBEELD ZIJN, WE ZIJN TOCH EGOISTEN? Hier goed uitvoeren, de rest van de WERELD mag volgen. Het Roze Paarse Kleimodel zal ik maar zeggen.
De klok tikt!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berenkunst Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 12:12
0
Goede reactie Slechte reactie
Zegge, ik ben de enige die altijd moord en brandt schreeuwt en schrijft, aan allerlei instanties... ik krijg nooit bijval! En we hadden het hier niet over parkings, maar over amnesty, en dan hebben we het over wel hééééél andere mensenrechten dan gesloten parkings. OPgehangen jongeren en zo....

- waarom staan achter al mijn andere reacties streepjes???????-
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berenkunst Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 10:22
0
Goede reactie Slechte reactie
Gaykrant moet een landelijke boycotactie beginnen... en zelf een amnestie organisatie internationaal op gaan richten.. de huidige amnesty homoleden kunnen dan automatisch overstappen, gk regelt dan de afwikkeling. zoiets een idee? word ik donateur
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: bajorron Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 8:49
0
Goede reactie Slechte reactie
Opmerkelijk vind ik in het kader van deze berichtgeving dat men zich op de website www.amnesty.nl nogal nadrukkelijk afficheert aan de strijd voor gelijke LGBT-rechten. In het vakje "Recht Op" wordt dit expliciet eruit gelicht. Ik geloof dat het eens tijd wordt voor wat indringende vragen aan deze organisatie. Te meer daar men ook al erg nadrukkelijk bezig is met de jaarlijkse collecte in februari 2010. Voor die tijd zou ik graag willen weten of ik door Amnesty ook als mens gezien wordt...
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: frank Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 8:37
0
Goede reactie Slechte reactie
De grootste sponsor van AI is de Nationale Postcode Loterij. Ook dat abonnement heb ik laten stopzetten.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: berenkunst Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 7:37
0
Goede reactie Slechte reactie
Oproep aan alle homo's wereldwijd: allemaal uw jaarlijkse bijdrage laten storneren, lidmaatschap voor donatie stoppen, en een eigen amnesty international oprichten.

Geen woord over vuil maken, actie actie actie, geld terugtrekken, geen financiele hulp meer bieden. steek dat maar in eigen zak. Wij afgedankt? laat maar eens zien wat het betekent als gay's worldwide stoppen met doneren! Daaaaaaaaaaaaaaaaag amnesty!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Graven Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 7:06
0
Goede reactie Slechte reactie
A.I organiseerde toch altijd van die schrijfavonden?
Nou misschien moeten wij homo's dan maar eens massaal protestbrieven naar A.I gaan schrijven nu!!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: manfred Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 7:05
0
Goede reactie Slechte reactie
Een demonstratie van homos voor de deur van het kantoor van Amnesty: dat zou pas een statement zijn, zeker als we daar de landelijke pers bij halen.
Wie? Wanneer??
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: toronto Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 08-12-2009 0:14
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty zet zich niet verder in voor homo's dan hebben zij ook mijn geld niet meer nodig dus van af heden geen cent meer. Ik hoop vele met mij hun donaties zullen staken.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: wim14141 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 23:24
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik denk dat de orthodoxe christenen binnen de landelijke Amnesty-organisatie de overhand gekregen hebben. En het niet konden laten om homo's te pesten. Echter :In het zojuist verschenen blad van Amnesty-Nederland,"wordt vervolgd", wordt in het jaaroverzicht nog trots vermeld, dat bij de Baltic Pride Amnesty-leden uit verschillende landen zouden hebben meegelopen, wanneer die tocht niet op laatste moment zou zijn verboden. En ook in juli vermeldt het jaaroverzicht : GOED NIEUWS India haalt homoseksualiteit uit de strafwet. Toen dit blad naar de drukker ging was er nog steun voor homo's.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: daddy4love Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 23:00
0
Goede reactie Slechte reactie
AI komt op voor de mensenrechten maar daar vallen homo's niet onder,zijn kennelijk geen mensen?,over discriminatie gesproken?
zal ook nooit meer enige financiele ondersteuning aan
AI geven.....moesten alle homo's ook maar doen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Sindala Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 22:32
0
Goede reactie Slechte reactie
Er zijn nog steeds diverse landen waar ik word opgehangen omdat ik homo ben. Minder erngstig, maar toch: In Nederland mag ik worden ontslagen omdat ik homo ben. Dus waarom Amnesty haar werk voor mij stopt is mij een raadsel.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: rinusjanssink Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 20:54
0
Goede reactie Slechte reactie
Dat 'onze' Respect het voor christophielen en andere religieuzen kenmerkende beperkte blikveld heeft, mag onderhand algemeen bekend zijn. Waarschijnlijk vergroot het blikveld van de gemiddelde AI-donateur nu wèl.

Toch valt het me telkens weer op met welk gemak de zogeheten progressieven en wereldverbeteraars hun principes overboord kieperen. Het lijkt D66 wel, met de Armeense genocide en het feminisme van de PvdA uit de jaren 70.

Gelet op de tendens dat homo-rechten, ondanks zaken als openstelling van het huwelijk her en der, steeds meer onder druk staan geeft AI een fout signaal af.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: EmmaPeel Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 20:19
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik heb hetzelfde als Brian. Wat is de motivatie achter deze beslissing en waar is hij genomen? Wordt dit landelijk beleid of alleen voor Flevopolder/Noord-Holland/Utrecht enz enz enz. Meer vragen als antwoorden dus.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: brian Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 20:01
0
Goede reactie Slechte reactie
Wat een akelig stuk nieuws.

Als iemand iets concreets weet over de motivatie voor dit stopzetten van de inzet van AI voor homorechten (en die inzet was er wel degelijk), hoor ik het graag.

Ik begrijp het niet. Sommige leden van AI zetten zich specifiek in voor de homorechten.

Actie neem ik pas als ik weet waar dit over gaat.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Maarten13 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 19:50
0
Goede reactie Slechte reactie
vervolg) Ik kan mij voorstellen dat AI met zo'n man vast loopt. Uiteindelijk komt het immers omdat hij homo is en het in Indonesie niet geaccepteerd is. Komt op internet. Wordt Gerontofiel, wil mogelijk naar 'het paradijs'Europa. Gaat zich prostitueren uit frustratie en ik weet het niet meer. Daarom is hij mogelijk zo geworden. Waarom een Indonesische overheid het toestaat dat de man een aparte status heeft omdat hij veel homo's heeft vermoord, o.a. een Nederlandse jongeman is mij een raadsel. Kent iemand meer over deze zaak en of AI hierin is vastgelopen?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Maarten13 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 19:45
0
Goede reactie Slechte reactie
@ Baliekluiver) ORGANISATIES! Hoe besteden die dat opgehaalde geld? Wat doen ze nu ECHT ! Het is toch ronduit schokkend en schandalig dat een organisatie als AI stopt met opkomen voor de fysieke en psychologische genocide van het derde geslacht. Het zou me niet verbazen als er jaarlijks honderdduizen doden vallen onder ons soort gecreeerde mensen wereldwijd. Heeft AI zich bemoeit met de koffermoordenaar uit Indonesie, een seriemoordenaar? Het walchelijke van deze uiteindelijke psychish gestoorde homo is dat hij in het land een soort HELD is. Heeft fanclubs, meisjes, hij brengt muziek uit,bizar
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: rogierke Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 19:36
0
Goede reactie Slechte reactie
ik krijg van dit soort berichten ècht zwaar jeuk aan me lul!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: rick253 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 19:00
0
Goede reactie Slechte reactie
We zullen voor onszelf moeten zorgen. Ze moeten me nog eens aanspreken op straat. Alles wat haat en verderf zaait wordt door Amnesty in bescherming genomen. Opkomen voor criminelen in death row, maar homoseksuelen, vergeet het maar. Wat een klote en schijnheilige organisatie . Verder hebben ze feitelijk nog nooit iets voor homoseksuelen gedaan. Het is net als bij Albert Heijn. Roepen dat je een prijzenoorlog begint is schijnbaar al genoeg om mensen te overtuigen.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: gayfemale Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 18:47
0
Goede reactie Slechte reactie
Jeetje wat een vreemd verhaal van AI. En is dit alleen voor Nederland bedoeld, of wereldwijd?
En verder wil ik zeggen types als Respect te negeren, ik ben al snel gestopt met 't lezen van persoon's schrijfsels.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: urares Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 18:37
0
Goede reactie Slechte reactie
Ik vraag me al een hele tijd af wat A.I. eigenlijk nou ooit gedaan heeft, behalve natuurlijk geld ophalen?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Maarten13 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 18:27
0
Goede reactie Slechte reactie
Dit is werkelijk vreselijk.
Hoe kan dit toch, overal ter wereld worden wij gediscrimineerd. De Genocide en opjaging van ons verwoest mensenlevens. Letterlijk. De enorme hoeveelheden zelfmoorden op de wereld doordat het door de omgeving niet wordt geaccepteerd. Het zijn dus JUIST de Religies die deze genocide veroorzaken.
ONVOORSTELBAAR !

@ Respect)
Jij had het over bevooroordelen van 'zielige groepjes". Zijn inmiddels AL de speciale regelingen voor Orthodox Christenlijke al van de baan. Zoals niet mee hoeven betalen aan AOW / kinderbijslag en wat al niet meer. Bestaan die nog?
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ankara Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 17:27
0
Goede reactie Slechte reactie
Zojuist een mail verzonden aan AI dat ik per direct stop met doneren.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: aad10 Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:55
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty Int. komt op voor de verdrukten waar ook ter wereld. Daar horen zeker ook de holebi's en transgenders bij.
Kijk maar hoe landen als Oeganda er over denken, maar ook dichterbij huis (Letland e.d.) is het nog geen koek en ei.

En of het nu de Nederlandse tak of de wereldwijde tak van A.I. is, dit is een heel erg domme zet van deze club. Het is A.I. omnwaardig en als dit echt wordt doorgezet, is voor mij de geloofwaardigheid van deze organisatie een stuk, een heel erg groot stuk, minder geworden.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: amsdamman Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:43
0
Goede reactie Slechte reactie
Respect heeft het nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen. Amnesty INTERNATIONAL(!!). Een paar berichten terug kun je nog lezen over eventuele doodstraffen in Oeganda, doodstraffen in Iran en gevangenisstraf nog niet te lang geleden in Spanje. Er zijn nog veel te veel landen waar homoseksualiteit strafbaar is. Ik ga mijn lidmaatschap bij AI opzeggen na bijna 20 jaar steun.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: pladett Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:43
0
Goede reactie Slechte reactie
Wat een onzin om te gaan roepen hier dat zgn. vervolgde gelovigen nu opeens beter beschermd zouden moeten worden! En dat hondsbrutaal hier komen doen op een site die al jaren vecht voor de rechten van homos. Rechten die het meest worden getreden door voeten van diezelfde gelovigen, die hier met de bijbel in de hand durven komen vertellen dat wij zondig zijn en zo niet zouden mogen leven!

Respect: de kerk heeft het leven van heel wat mensen al grondig vergald. Jehovas, de pinkstergemeente, de SGP, Refoanders, regenboogforum, noem maar op allemaal! En dan zou nu opeens Amnesty Int. de strijd voor homorechten internationaal moeten staken? Terwijl in landen als Iran zoals Kees terecht zegt dagelijks homos met bosjes worden opgehangen. Niet door aanhangers van JOUW geloof, maar wel door aanhangers van EEN geloof, en dat is minstens zo erg.

Ik ben diep teleur gesteld in AMnesty. En ik begin steeds meer een schurfthekel te krijgen aan grafreligieuzen zoals Respect!!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:35
0
Goede reactie Slechte reactie
"Lester, RefoAnders vind ik een beetje nagemaakt.
Net als jouw reactie .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: Cobus Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:31
0
Goede reactie Slechte reactie
Wel wel Respect, wie heeft die vrijheden voor Homo's voor elkaar gekregen ??
Het COC was dat toch, en de SVGK neem ik aan .
Niet jouw achterbakse kerk, dacht ik zo .
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: lester Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:30
0
Goede reactie Slechte reactie
@Kees: respect leest geen Iraanse kranten blijkbaar.......
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: kees Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:27
0
Goede reactie Slechte reactie
@Respect: vind je ook niet dat jonge homo's die in Iran dreigen te worden opgeknoopt vanwege hun geaardheid de internationale steun van óók Amnesty International nodig hebben? Want dáár gaat het om!
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: lester Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 16:01
0
Goede reactie Slechte reactie
Het is wel duidelijk geworden dat ze bij Amnesty Internatial zich ook al niet druk meer maken om de rechten van homos. Ook daar is de verchristelijking van de samenleving dus al diep in doorgedrongen net als in de Nederlandse politiek overigens waar partijen als de christenunie op christenfachistische grondslag gewoon maar hun gang kunnen gaan.

Ik roep alle homos dan ook op om deze eliteklub niet langer meer fiancsieel te ondersteunen en terstonds hun abonnement op te zeggen. Dat geld kan veel beter worden besteedt aan belangenorganisaties die wel voor de homos opkomen zoals SVGK of Refoanders.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: monique Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 15:36
0
Goede reactie Slechte reactie
Amnesty zet zich in voor mensenrechten. Kennelijk vallen homo's daar niet onder.
Ik heb een klacht over deze reactie

Naam: ReneZ Stuur deze persoon een persoonlijk bericht of reageer hieronder Geplaatst op: 07-12-2009 15:34
0
Goede reactie Slechte reactie
Als een club als Amnesty een dergelijk besluit neemt, kan ik het niet anders lezen dan dat ze discriminatie en vervolging van homo's goedkeuren ... Dank je wel AI - dit is dus jullie ware gezicht ! Walgelijk !!
Ik heb een klacht over deze reactie

Alleen als je met je profiel ingelogd bent kun je reageren. Heb je nog geen profiel? Maak er dan nu een aan en klik hier. Heb je wel al een profiel? Log dan hieronder in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 
Shopaanbiedingen. Klik hier!
Poll
Een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door PVV en CU-SGP vind ik een prima zaak
Eens
Oneens
Geen mening
Sponsors
Zwaluwhoeve - Fonteyn Spas - Résidence Koningshof 
Villa Vroondaal - De Abdijtuinen - Politie 
Hivos - Vins d'émotions - Gay Games Köln 
Dolle dinsdag Oss - Parship - The Number 
Chatboy - Thermos Sauna - Steamworks Sauna 
De Roze Maandag van Els Bax
Roze Maandag in Tilburg was een bron van inspiratie voor topfotografe Els Bax. Zij liet zich inspireren door de oproep van wethouder Joost Möller om meer uitdagend te zijn.Ze trok over (...)

Submenu items
Nieuws op jouw site
Marketing-onderzoek
Historie 25 jaar
Marriage
Verkooppunten
Kenteken
Vraagbaak
Dave Winkelman: Quasi-Filosofisch?
Vanavond zat ik knus tegen mijn lieve vriendje aan op de bank te kijken naar een altijd leuke aflevering van Ugly Betty. In de aflevering ging Betty met haar nieuwe (...)

Nieuwsbrief
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!
Random profiel

 
.